”Jeg kan godt sige, at vi har haft en stor økonomisk gevinst”

Ocean Team Group er verdensledende inden for rensning af væske og væskeførende systemer. Vi har talt med CFO Lars Andersen om deres valg af Ontec som leverandør af Uni-tels telefoniplatform.

Hvad var din egen rolle i skiftet til Uni-tel?

”En af mine første opgaver, da jeg begyndte hos Ocean Team Group i starten af 2019, var at skifte teleoperatør. Vi havde forskellige udbydere inde og vurderede, at Ontec med Uni-tel havde den bedste løsning.”

Hvordan ser jeres løsning ud?

”Vi har ca. 20 mobiltelefoner og fem fastnettelefoner. Det er primært på mobiltelefoner, at man modtager direkte opkald, men man modtager også opkald på fastnet for at blive viderestillet til de rette modtagere.”

 

 

Ocean Team Groups telefoni hviler på Uni-tels platform One-Connect. De har 20 mobiltelefoner og fem fastnettelefoner. Virksomheden benytter primært omstilling via fastnettelefoner, men den mobile app træder i stedet, når medarbejderne er på farten.

Har det levet op til forventningerne?

”Efterfølgende har det vist sig, at når vi har haft udfordringer, bor Ontec lige om hjørnet og kan servicere os med det samme. Og på det økonomiske plan skal jeg da også hilse og sige, at det er betydeligt billigere end vores gamle udbyder.”

”Før interviewet spurgte jeg dem, der sidder og passer telefonerne til daglig, og de roser også systemet. Så det har levet op til forventningerne, og alt i alt har vi kun positive ting at sige om det.”

I har aktiviteter i store dele af verden. Hvordan fungerer det?

”Vi har primært brug for den traditionelle telefoni. Og så er der behov for, at vi kan sende SMS´er rundt, og at vi har adgang til mails på telefonen. Vi kan fx have brug for at tage billeder af en konkret situation og sende dem med det samme.”

”På grund af Corona-situationen har vi endnu ikke været så meget rundt i verden og prøve systemet af. Det har primært været i Norden og i den nordlige del af Europa, inklusive England. Men der fungerer det godt.”

Hvad lagde I især vægt på, da I skulle vælge telefonsystem?

”Det skulle kunne de ting, jeg nævnte før. Og dem, der sidder og modtager kald på fastnettelefonen til daglig, lagde vægt på, at de kunne blive ved at bruge fastnettelefonen til omstilling. Desuden var det vigtigt at have adgang til én, der kunne servicere. Her ringer vi til Ontec, hvis vi har et issue eller nogle ting, vi skal have løst, og så kommer han lige herned.”

Har I sparet penge på at skifte?

”Det økonomiske perspektiv var selvfølgelig også inde over. Mange af de store udbydere kan ikke give en løsning, der passer til vores niveau. Der skal du betale en formue up front hver måned bare for at køre med systemet. Jeg kan godt sige, at vi har haft en stor økonomisk gevinst.”

Kort om Ocean Team Group A/S

Antal medarbejdere: 25

Eksisteret siden: 1995

Produkter: Ocean Team Group udvikler og håndterer specialtilpassede rensningsmetoder til brug i hydraulik-, olie- og processystemer i energisektoren on- og offshore samt til tunge industrier og maritime industrier.

 

Telefoni hos Ocean Team Group A/S

  • Hviler på Uni-tels platform One-Connect
  • Rummer 20 mobiltelefoner og fem fastnettelefoner
  • Benytter primært omstilling via fastnettelefoner
  • Benytter mobil app til mobil omstilling mv.
  • Leveret af Ontec i 2019

 

 

Løsning: Kombineret mobil- og fastnetløsning baseret på Uni-tel One-Connect

Branche: Miljøteknologi

Antal medarbejdere: 25