Telefonsystemer erhverv og omstillingsanlæg

Det traditionelle omstillingsbord til telefoni er rykket op i skyen, og alle virksomheder har i dag råd til professionel omstilling. Uni-tels firmaomstilling er fleksibelt, let at installere og leveres til stærkt konkurrencedygtige priser.

Af: Casper Niebe, Product Manager, Uni-tel

Hos Uni-tel har vi samlet alle funktionerne fra det traditionelle telefonanlæg i et moderne og digitalt telefonsystem. Det er både brugervenligt og enkelt at installere. Og så er det fleksibelt, så det kan tilpasses alle typer og størrelser af virksomheder. Vi ser her på, hvad det indeholder, hvordan det sættes op, og hvad det koster i denne artikel.

 

Digitalt telefonsystem med masser af fordele

 

Stort set alle omstillingsanlæg er i dag 100 procent digitale. Teknologien kaldes hosted PBX og rummer alle funktioner fra et traditionelt omstillingsanlæg. Og flere til.

Nogle af de mest brugte funktioner i vores telefonomstillingssystem er følgende:

  • Enkel opsætning og tilpasning af dashboard
  • Nem oprettelse af ubegrænset antal brugere
  • Ring ud og besvar indgående opkald
  • Viderestil opkald til medarbejdere både lokalt, nationalt og globalt
  • Tilpasset automatisk viderestilling ved optaget
  • Nem omstilling mellem mobil, bordtelefon og/eller softphone
  • Vælg selv hvilket nummer der vises ved opkald
  • Banke på-funktion
  • Forstyr ikke-funktion
  • Tilpasning af velkomsthilsen, svar ved kø og ventemusik
  • Nem adgang til statistik på telefonien
  • Integration til CRM- og økonomisystemer

Ovenstående er kun et udpluk af de mange muligheder i vores telefonsystem. Funktionerne kan kombineres på kryds og tværs og hver i sær indstilles til jeres behov. Fx er det muligt at vælge, at indgående kald til bestemte numre skal viderestilles eller modtage en bestemt besked, når der er et vist antal i køen.

Se vores smarte dashbord, der en en komplet telefonløsning med omstilling til jer, eller kontakt os for at få et nyt telefonsystem.

Du skal acceptere marketing-cookies for at se denne video.

Uni-tels omstillingssystem kan også integreres til en lang række andre systemer. Fx hvis I skal opbygge nyt callcenter til inbound eller outbound. Det er også muligt at integrere tidsregistrering i telefonsystemet via vores tætte samarbejde med  softwareselskabetTotalview.

Uni-tels omstillingssystem til firmaer kan bl.a. integreres til e-conomic     Et omstillingsbord skal ofte kunne tale sammen med anden software. Fx økonomisystemer.   Arbejde med viderestilling af telefoner professionaliseres bl.a. via integration til MS Office. Fx kalenderfunktionen. Omstilling og viderestilling integreres ofte til CRM-systemer. Uni-tels omstillingsbord integrerer bl.a. med Salesforce.I dag kan jeres telefoncentral i praksis være MS Teams, fordi Uni-tels telefoniske omstillingssystem kan integeres.

 

Uni-tels digitale telefon system kan integreres med en lang række andre systemer. Herunder bl.a. Microsoft Teams. Dermed bliver telefonomstilling kun én feature blandt mange.

 

VIP-numre

En anden populær funktion er opsætning af ”VIP-numre”, som vores system genkender og tildeler særlige privilegier i forhold til at komme i gennem til bestemte medarbejdere. På den måde løftes almindelig telefonomstilling til et nyt niveau og kan blive en avanceret del af virksomhedens arbejde med service.

Ringestrategier

Normen er, at en forhandler hjælper med at designe og opsætte de ”ringestrategier”, jeres firma har behov for i jeres telefonsystemer. På den måde bliver det let at komme i gang, selvom et moderne omstillingssystem er avanceret og kan mange ting.

Hos Uni-tel leveres omstillingsborde på den komplette og meget fleksible platform One-Connect.

 

Omstillingssystem til alle virksomhedstyper

 

Uni-tels digitale omstillingssystemer kan skaleres efter behov og er kendetegnet ved stor fleksibilitet. Vores landsdækkende netværk af forhandlere skræddersyr en omstillingsløsning, uanset hvilken størrelse jeres virksomhed har. Dermed er det i praksis muligt for alle at få et professionelt omstillingssystem.

Nogle er usikre på, om det giver mening at implementere et omstillingsanlæg i små virksomheder. Det korte svar er, at det giver mening, hvis man nogensinde har mistet et kald, man ville ønske, man havde fået besvaret.

Tal med en ekspert om opsætning og priser »

Fra 2 til 200 medarbejdere

Vores systemer bruges i dag af virksomheder med ned til 2-3 medarbejdere, men den kan også skaleres op til jer, der er 200 eller flere. Uanset, om I er under samme tag eller om sidder spredt i hele verden. Og uanset, om der kun er behov for mobiler, fastnettelefoner eller begge dele.

Dateco har tre medarbejdere, men kan ikke undvære omstilling >>

Dansk Revision har 12 medarbejdere og lægger vægt på god teknologi >>

Kunde & Co har over 200 medarbejdere og går ikke på kompromis >>

Forskellige features til forskellige virksomheder

I moderne omstillingssystemer kan den enkelte bruger som regel tilpasse sit eget overblik over telefonerne. Jo større, en virksomhed er, desto mere vil man opleve, at den enkelte bruger selv tilpasser sit overblik.

Som eksempel kan forskellige medarbejdere vælge at få vist bestemte køer, som de hyppigt trækker kald fra eller stiller om til. Ofte vil de kombinere det med muligheden for at informere om, hvor lang ventetiden er i den kø, der viderestilles til.

Mobile muligheder og telefonomstilling

Omstillingsanlæg med mobile muligheder Telefon system med tilknyttet app firma telefon omstilling - ligetil og mobilt

Kravene til mobilitet er vokset med eksplosiv hast i de senere år. I dag er det nærmest utænkeligt, at en digital omstillingsløsning ikke kan tages med på farten. Uni-tel har udviklet en mobil-app, som giver direkte adgang til alle de vigtigste features fra vores telefonsystem i et mobil omstillingsanlæg

Nem opsætning af telefonsystem

 

Uni-tels omstillingsanlæg hviler på den nyeste teknologi og er gennemtestet af tusindvis af tilfredse kunder.

Det er et system, som er nemt at sætte op til kundens behov, og det hele sker med en professionel forhandler fra vores landsdækkende netværk i ryggen.

Fra standard til skræddersyet dashboard

Forhandleren vil typisk lave et dashboard-design, som erfaringsmæssigt virker til en given type virksomhed. Det betyder, at medarbejderne ikke behøver sætte alt op forfra, men kan lave en kopi af et design, der er gennemprøvet og virker. Dernæst kan den enkelte som beskrevet i forrige afsnit vælge at tilpasse i detaljen efter behov.

 

Nyt omstillingsanlæg med enkel administration

 

Hvis I køber nyt omstillingsanlæg i dag, vil omstillingsløsningen typisk ligge i skyen. Det betyder, at alle opdateringer kommer automatisk, og at det er let at lave justeringer online, hvis der er behov for det.

Får I en ny medarbejder, kan han eller hun være på telefonsystemet i løbet af få minutter. Eksempelvis ved, at I har en stribe simkort på lager, som I selv kan aktivere med en enkelt mail. Ting som oprettelse af nye lokalnumre eller nedlæggelse af numre er tillige helt enkle at administrere.

Online telefonsystem med support tæt på

Langt de fleste store og små dagligdags ting ved telefonsystemer fra Uni-tel kan klares via nettet. Er der behov for onsite support, har vi dog altid en forhandler tæt på, som kan rykke ud og hjælpe.

Læs mere om fordele ved IP-telefoni her >>

 

Firmaomstilling med gennemskuelige regninger og lave priser

 

Uni-tel er grundlagt på en vision om, at man skal vide, hvad man betaler for. Det betyder, at elementerne i regningen på vores telefonsystemer er lette at gennemskue.

I risikerer heller ikke at have features i jeres omstillingsløsning, som I betaler for, men aldrig bruger. De beslutninger, I træffer i opstarten ikke mejsles i sten. I får firmaomstilling der er let at tilpasse løbende efter behov, og det er aldrig dyrt at ombestemme sig eller at tage nye funktioner i brug.

Kvaliteten af Uni-tels telefoni er høj, men prisen absolut konkurrencedygtig. Prisen påvirkes af det enkelte setup, men er let at udregne. Hvis I vil have beregnet en specifik pris på et nyt telefonsystem, så kontakt os og hør nærmere.

Kontakt Uni-tel eller bliv kontaktet >>

 

Anvendelsesmuligheder for Uni-tels omstillingsbord

 

Selvom der er forskel på, hvordan en omstillingsløsning anvendes, er der mange fællestræk. Noget af det mest brugte er at se, hvilke kolleger, der er ledige. Det er en funktionalitet, der går helt tilbage fra de allerførste manuelle omstillingsborde. Her kunne omstillingsdamen se, at hvis der sad et kabel i stikket til en medarbejder, så var der optaget.

Telefonanlæg med automatiserede funktioner

I dag er vores telefonsystemer digitaliseret og kaldes presence. Den fortæller helt enkelt, om medarbejderen er tilgængelig eller ej. Funktionen videreudvikles hele tiden, og efterhånden som IP-telefoni er blevet det gængse, er standarden, at man ikke blot kan se, om en kollega er optaget eller ej. Man kan også se, hvilken enhed, der benyttes. Måske er bordtelefonen ledig, mens mobilen er i brug.

Fra omstillingsbord til service, SLA og effektivisering

Et professionelt omstillingsbord er stort set uundværligt, for virksomheder, der tager kundeservice alvorligt. Men det handler ikke kun om service. Både jura og effektivisering påvirkes af firmaets telefon system.

Service og effektivisering i ét

Mange virksomheder har effektiviseret ved at fordele telefonkøerne ud på personale, som udfører stribevis af andre opgaver. Hvis man har nogen, der laver tasteopgaver, og telefonkøen vokser, kan individuelle medarbejdere, fordi omstillingsbordet er synligt, vurdere, om de skal lægge opgaven til side og hjælpe med køen. På den måde tjener brugen af omstillingssystemet både et service- og et effektiviseringsformål.

SLA

Virksomheder har ofte et defineret serviceniveau – en SLA – som fx kan sige noget om, hvor mange sekunder, der må gå, før et kald besvares. Omstillingssystemet kan indstilles til at lave en visuel alarm, hvis et kald venter mere end den ramme, men given virksomhed har aftalt med en kunde. Som i eksemplet ovenfor kan alarmen vises til medarbejdere, der ikke er i kundeservice, som dermed kan hoppe ind og tage kaldet.

Fra komplekst til overskueligt og brugbart omstillingsbord

At have en god udnyttelse af teknologien, handler rigtig meget om visualisering. Vi skal simpelthen kunne se det, der foregår nede i maven på et mere og mere komplekst system. Der ligger kald-flows og router frem og tilbage, køer, der afvikles osv. Det, digitale, visuelle omstillingsborde gør, er at hjælpe med at vise de ting, som er relevante for at optimere drift og service.

Hos Uni-tel hedder vores omstillingsløsning My One-Connect. Det reducerer noget meget komplekst til noget, man kan overskue og bruge konstruktivt.

Læs mere om My One-Connect >>

Telefonsystem med brugervenligt statistikmodul

Med statistikmodulet er det let at få indsigt i væsentlige detaljer om jeres telefoni. Featuren indgår gratis for kunder og er nem at skræddersy til jeres behov. I kan med andre ord få det tilpasset, så I løbende kan trække præcis de data ud på opkaldshistorik mv. I har brug for. Fx kan I filtrere på ting som telefonnummer, hovednummer, brugere/køer og vælge forskellige intervaller og forskellige typer af diagrammer.

Uni-tels telefonsystem indeholder et gratis statistikmodul

Gratis statistikmodul med vores telefonsystemer

Uni-tels telefonsystem indeholder et gratis statistikmodul, der er let at tilpasse, så I kan bruge de data, der er relevante og sortere resten fra. Kontakt os og høre mere om de smarte funktioner i vores telefon system.

 

Telefonsystem erhverv

 

Fra omstillingsdamer til digitale telefonsystemer

PBX, som jeg nævnte i indledningen, står for Private Branch Exchange. Selvom det er digitalt og hviler på en avanceret teknologi, har de grundlæggende funktioner samme logik, som dengang telefondamerne sad i kælderens telefoncentral og satte afsendere og modtagere af kald i forbindelse med hinanden via stik og kabler. Omstillingsbordet stammer fra telefoniens helt unge dage.

Digitale omstillingssystemer trækker i høj grad på samme logik som det klassiske, analoge omstillingsbord

Telefonanlæg uden kabler

Selvom telefondamer er skiftet ud med digitale kredsløb, trækker nye digitale telefonsystemer i høj grad på samme logik som det gammeldags telefonanlæg. Foto: Adobe Stock.

Fra det gamle telefonanlæg med ledninger til cloud

I dag er ledninger og stik fra den gammeldags telefonanlæg erstattet af små kredsløb, hvor trafikken routes i stedet for, at man har analog trafik løbende gennem kabler til et telefonsystem. På den måde er det en naturlig videreudvikling af de gamle omstillingsborde. Men meget af logikken er båret videre til de hypermoderne cloud-baserede virtuelle pbx´er.

Nyeste omstillingsløsning er Teams

Sidste skud på stammen inden for telefoni er at integrere en omstillingsløsning i Microsoft Teams. Uni-tel har været blandt de første til at udvikle high end telefoni til Microsofts platform. Læs mere om telefoni i Microsoft Teams her eller kontakt Uni-tel for mere information om, hvad I kan få ud af et nyt omstillingsanlæg.

Hvordan vælger jeg det rigtige telefonsystem til min virksomhed?

At vælge det rette telefonsystem handler ikke kun om at købe ny teknologi – det handler om at finde en løsning, der matcher din virksomheds daglige arbejdsflow. Hos Uni‑tel tilbyder vi en cloud-baseret omstillingsløsning (hosted PBX), der kombinerer alle kernefunktioner fra et traditionelt omstillingsanlæg med muligheden for individuel tilpasning – fx dashboards, brugeradministration, viderestilling, “forstyr ikke”, VIP-numre, integrationer til CRM/økonomi, og statistikmoduler.

Nøglen er at overveje, hvor mobil og fleksibel virksomheden er: Skal medarbejdere kunne håndtere kald på farten via mobilapp eller softphone? Skal I kunne skalere fra få til mange brugere hurtigt? (eller omvendt!). Uni-tels løsning kan rumme alt fra 2–3 ansatte til over 200, uanset om I sidder samlet eller geografisk spredt. Vi anbefaler at vælge et telefonsystem med fokus på mobilitet, omstillingsevne og integration – og at sørge for, at systemet kan vokse med jer. Det kan det, hvis I vælger en løsning fra Uni-tel.

Hvad er det bedste telefonsystem til små virksomheder?

For små virksomheder kan det virke overvældende at investere i et omfattende omstillingssystem – men det kan være særligt værdifuldt, selv når I er få ansatte. Den cloudbaserede løsning er let at sætte op og administrere, og hele omstillingen kræver kun en simpel onboarding. Fx via vores One-Connect dashboard. Løsningen kan skaleres og tilpasses efter behov.

Det bedste valg for små virksomheder er derfor et telefonsystem, der leveres som en “færdigpakke”-funktionalitet uden dyr hardware. Et system, hvor du hurtigt kan oprette lokalnumre eller fjerne dem, aktivere simkort via mail og alliere dig med en lokal forhandler i nærheden til når der opstår særlige behov. Cloudbaseret telefoni fra Uni‑tel er ideel på grund af sin brugervenlighed, hurtige implementering og lave tærskel for opsætning. Det er en perfekt løsning til virksomheder, hvor hvert opkald tæller.

Vigtige overvejelser ved valg af telefonsystem

Der er flere centrale faktorer, du bør tage med i beslutningen:

  1. Brugervenlig administration og support – Et system som Uni‑tels One‑Connect tillader automatisk opdatering i skyen, enkel til- og afmelding af medarbejdere, og det kan både administreres online og med lokal forhandlerhjælp på din adresse, hvis det kræves.
  2. Økonomi og gennemsigtighed – Vælg et system, hvor du kun betaler for det, I bruger. Uni‑tel fremhæver, at faktureringen er gennemskuelig, uden skjulte omkostninger eller overflødige funktioner – og at det er nemt og billigt at ændre setup bagefter.
  3. Effektiv drift, SLA og visuel indsigt – Moderne digitale omstillingssystemer understøtter presence (tilgængelighedsstatus), visuelle dashboards, SLA-alarm ved ventetider, køstyring og realtids-overblik over kald og køer. Det øger både kundeservice og intern effektivitet markant.

At træffe det rigtige valg handler dermed om at sikre en kombination af nem administration, økonomisk ansvarlighed, driftssikkerhed og gennemsigtighed – uden at du mister tempo eller overblik, når virksomheden vokser. Lad os guide jer igennem mulighederne, så I får et telefonsystem, der matcher jeres behov.

Nyt telefonsystem med stor økonomisk gevinst

Læs om den store økonomiske gevinst i denne case med et nyt telefonsystem erhverv

Ocean Team Group en omstillingsløsning baseret på One-Connect-platformen, som omfatter både mobil- og fastnettelefoner. Med cirka 20 mobiltelefoner og fem fastnettelefoner kan medarbejderne nemt håndtere opkald, især via fastnettelefonerne til omstilling. Den mobile app bruges til omstilling, når medarbejderne er på farten.

”Jeg kan godt sige, at vi har haft en stor økonomisk gevinst”, CFO Lars Anderensen.

Læs historien her >>

Det siger kunderne om telefoni og firmaomstilling

 

Telefoni og firmaomstilling med tilfredse kunder

4.7
powered by Google

M J profile pictureM J
11:03 24 Feb 25
Er yderst tilfreds med Uni-tel ... det kører stabilt og de gange jeg har haft problemer, har deres support været hurtigt tilgængelig og hjulpet mig igennem.
Michael Baruch profile pictureMichael Baruch
12:12 15 Feb 25
Super god betjening top klasse må man sige
Nils Erik Skaarup profile pictureNils Erik Skaarup
13:38 13 Feb 25
Et seriøst teleselskab med brugervenlige og tidssvarende løsninger.
Henning Matthiesen profile pictureHenning Matthiesen
08:12 28 Jan 25
Altid søde, rare og hjælpsomme medarbejder hos Uni-tel.
Det bedste og billigste teleselskab 🙂
Thomas Brogaard Seest profile pictureThomas Brogaard Seest
15:19 09 Jan 25
Elisabeth Poulsen profile pictureElisabeth Poulsen
15:02 01 Nov 24
Toni Henrik Goldstein profile pictureToni Henrik Goldstein
07:13 22 Aug 24
Jane Axelgaard profile pictureJane Axelgaard
07:27 30 Jul 24
gudstjeneste
Per Jensen profile picturePer Jensen
07:59 08 Jul 24
super godt telefoni
Jesper Dahlstrøm profile pictureJesper Dahlstrøm
11:29 27 Jun 24
HURTIG og ikke mindst SUPER service, I dag er det Lars Rex Lindhard der et hurtigere end lynet, tak for hjælpen.
Mikael Gotlieb Hansen profile pictureMikael Gotlieb Hansen
09:08 24 May 24
Som medarbejder i en virksomhed, der benytter UNI-TEL A/S som leverandør, kan jeg kun udtrykke min tilfredshed. Hurtig og venlig kundeservice også når man er nødsaget til skifte nummer, få tilsendt et nyt sim-kort mv.
Hans Chr Jørgensen profile pictureHans Chr Jørgensen
12:56 21 Mar 24
0k
Claus Stenild profile pictureClaus Stenild
06:45 19 Mar 24
Rigtig god kundeservice, nemme at komme i kontakt og hurtig reaktion.
Camilla profile pictureCamilla
06:38 11 Mar 24
christian krejberg profile picturechristian krejberg
13:38 22 Feb 24
Dejlige, hjælpsomme mennesker bag virksomheden, der forstår at finde løsninger. Tak for Jer og Gud velsigne jeres forretning
Peter Gjødsbøl profile picturePeter Gjødsbøl
09:59 22 Feb 24
Perfekt kundeservice altid behjælpelige og får tinge gjort hurtigt..
Vibeke Thysen profile pictureVibeke Thysen
10:05 02 Feb 24
Det bedste teleselskab i Danmark uden tvivl. Hurtig hjælp og top proff.
Mikkel Senna Odoom profile pictureMikkel Senna Odoom
10:38 27 Oct 23
Det bare virker - og virker godt.
Helmer Helmholt profile pictureHelmer Helmholt
08:07 25 Oct 23
En kundeservice langt over forventet
Steen Nissen profile pictureSteen Nissen
10:57 22 Sep 23
Professionel tilgang til eksterne systemer.
God kunde service
Marck Tornvig profile pictureMarck Tornvig
06:25 28 Aug 23
Altid god service, kompetente mennesker og gode produkter.
Eivind Knutsen profile pictureEivind Knutsen
19:00 24 Jan 23
Jeg har i alle de år jeg har været kunde hos Uni-tel A/S en god og professionel behandling. Når jeg har haft behov for hjælp eller anden vejledning, har de besvaret mine spørgsmål i løbet af få timer.
Ulrich Mieth profile pictureUlrich Mieth
13:24 27 Oct 22
Uni-tel har simpelthen de bedste supportere og den bedste kundeservice man kan ønske sig, når man sidder som forhandler og har brug for hjælp til en kundecase.
Forsæt det gode arbejde og tak for et godt samarbejde. 🙂

Telefonsystemer & omstillingsanlæg

 

Få svar på dine spørgsmål om telefonsystemer

Bliv kontaktet af en ekspert i telefonomstilling og omstillingsanlæg. Vi skræddersyer også gerne en løsning for jer.

1 + 1 =