Det traditionelle omstillingsbord til telefoni er rykket op i skyen, og alle virksomheder har i dag råd til professionel omstilling. Uni-tels omstillingsanlæg er fleksibelt, let at installere og leveres til stærkt konkurrencedygtige priser.

Af: Casper Niebe, Product Manager, Uni-tel

Hos Uni-tel har vi samlet alle funktionerne fra det traditionelle omstillingsbord i en moderne, digital løsning. Det er både brugervenligt og enkelt at installere. Og så er det fleksibelt, så det kan tilpasses alle typer og størrelser af virksomheder. Vi ser her på, hvad det indeholder, hvordan det sættes op, og hvad det koster.

Digitalt omstillingsbord med masser af fordele

Stort set alle omstillingsborde er i dag 100 procent digitale. Teknologien kaldes hosted PBX og rummer alle funktioner fra et traditionelt omstillingsanlæg. Og flere til.

Nogle af de mest brugte funktioner er følgende:

  • Enkel opsætning og tilpasning af dashboard
  • Nem oprettelse af ubegrænset antal brugere
  • Ring ud og besvar indgående opkald
  • Viderestil opkald til medarbejdere både lokalt, nationalt og globalt
  • Tilpasset automatisk viderestilling ved optaget
  • Nem omstilling mellem mobil, bordtelefon og/eller softphone
  • Vælg selv hvilket nummer der vises ved opkald
  • Banke på-funktion
  • Forstyr ikke-funktion
  • Tilpasning af velkomsthilsen, svar ved kø og ventemusik
  • Nem adgang til statistik på telefonien
  • Integration til CRM- og økonomisystemer

Ovenstående er kun et udpluk af de mange muligheder. Funktionerne kan kombineres på kryds og tværs og hver i sær indstilles til jeres behov. Fx er det muligt at vælge, at indgående kald til bestemte numre skal viderestilles eller modtage en bestemt besked, når der er et vist antal i køen. Uni-tels omstillingssystem kan også integreres til en lang række andre systemer.

Uni-tels omstillingssystem til firmaer kan bl.a. integreres til e-conomic     Et omstillingsbord skal ofte kunne tale sammen med anden software. Fx økonomisystemer.   Arbejde med viderestilling af telefoner professionaliseres bl.a. via integration til MS Office. Fx kalenderfunktionen. Omstilling og viderestilling integreres ofte til CRM-systemer. Uni-tels omstillingsbord integrerer bl.a. med Salesforce.I dag kan jeres telefoncentral i praksis være MS Teams, fordi Uni-tels telefoniske omstillingssystem kan integeres.

Uni-tels digitale telefonisystem kan integreres med en lang række andre systemer. Herunder bl.a. Microsoft Teams.

 

VIP-numre

En anden populær funktion er opsætning af ”VIP-numre”, som vores telefonsystem genkender og tildeler særlige privilegier i forhold til at komme i gennem til bestemte medarbejdere. På den måde løftes almindelig viderestilling til et nyt niveau og kan blive en avanceret del af virksomhedens arbejde med service.

Ringestrategier

Normen er, at en forhandler hjælper med at designe og opsætte de ”ringestrategier”, jeres firma har behov for. På den måde bliver det let at komme i gang, selvom et moderne omstillingssystem er avanceret og kan mange ting.

Hos Uni-tel leveres et omstillingsbord på den komplette og meget fleksible platform One-Connect.

Tal med en ekspert om opsætning og priser >>

Omstillingssystem til alle virksomhedstyper

Uni-tels digitale omstillingsbord kan skaleres efter behov og er kendetegnet ved stor fleksibilitet. Vores landsdækkende netværk af forhandlere skræddersyr fx løsningen, uanset hvilken størrelse jeres virksomhed har. Dermed er det i praksis muligt for alle at få et professionelt omstillingssystem.

 

Fra 2 til 200 medarbejdere

Vores løsning bruges i dag af virksomheder med ned til 2-3 medarbejdere, men den kan også skaleres op til jer, der er 200 eller flere. Uanset, om I er under samme tag eller om sidder spredt i hele verden. Og uanset, om der kun er behov for mobiler, fastnettelefoner eller begge dele.

Dateco har tre medarbejdere, men kan ikke undvære omstilling >>

Dansk Revision har 12 medarbejdere og lægger vægt på god teknologi >>

Kunde & Co har over 200 medarbejdere og går ikke på kompromis >>

 

Forskellige features til forskellige virksomheder

I moderne omstillingssystemer kan den enkelte bruger som regel tilpasse sit eget overblik over telefonerne. Jo større, en virksomhed er, desto mere vil man opleve, at den enkelte bruger selv tilpasser sit overblik.

Som eksempel kan forskellige medarbejdere vælge at få vist bestemte køer, som de hyppigt trækker kald fra eller stiller om til. Ofte vil de kombinere det med muligheden for at informere om, hvor lang ventetiden er i den kø, der viderestilles til.

Nem opsætning af telefonsystem

Uni-tels omstillingsanlæg hviler på den nyeste teknologi og er gennemtestet af tusindvis af tilfredse kunder.

Det er et telefonsystem, som er nemt at sætte op til kundens behov, og det hele sker med en professionel forhandler fra vores landsdækkende netværk i ryggen.

 

Fra standard til skræddersyet dashboard

Forhandleren vil typisk lave et dashboard-design, som erfaringsmæssigt virker til en given type virksomhed. Det betyder, at medarbejderne ikke behøver sætte alt op forfra, men kan lave en kopi af et design, der er gennemprøvet og virker. Dernæst kan den enkelte som beskrevet i forrige afsnit vælge at tilpasse i detaljen efter behov.

Enkel administration

Fordi løsningen ligger i skyen, kommer alle opdateringer automatisk, og det er let at lave justeringer online, hvis der er behov for det.

Får I en ny medarbejder, kan han eller hun være på telefonsystemet i løbet af få minutter. Eksempelvis ved, at I har en stribe simkort på lager, som I selv kan aktivere med en enkelt mail. Ting som oprettelse af nye lokalnumre eller nedlæggelse af numre er tillige helt enkle at administrere.

Supporten er tæt på

Det gælder generelt, at langt de fleste store og små dagligdags ting kan klares via nettet. Er der behov for onsite support, har vi dog altid en forhandler tæt på, som kan rykke ud og hjælpe.

Læs mere om fordele ved IP-telefoni her >>

Gennemskuelige regninger og lave priser

Uni-tel er grundlagt på en vision om, at man skal vide, hvad man betaler for. Det betyder, at elementerne i regningen er lette at gennemskue.

I risikerer heller ikke at have features i jeres telefonsystem, som I betaler for, men aldrig bruger. De beslutninger, I træffer i opstarten ikke mejsles i sten. Omstillingsanlægget er let at tilpasse løbende efter behov, og det er aldrig dyrt at ombestemme sig eller at tage nye funktioner i brug.

Kvaliteten af Uni-tels telefoni er høj, men prisen absolut konkurrencedygtig. Prisen påvirkes af det enkelte setup, men er let at udregne. Hvis I vil have beregnet en specifik pris, så kontakt os og hør nærmere.

Kontakt Uni-tel eller bliv kontaktet >>

 

Anvendelsesmuligheder for Uni-tels omstillingsbord

Selvom der er forskel på, hvordan en omstillingsløsning anvendes, er der mange fællestræk. Noget af det mest brugte er at se, hvilke kolleger, der er ledige. Det er en funktionalitet, der går helt tilbage fra de allerførste manuelle omstillingsborde. Her kunne omstillingsdamen se, at hvis der sad et kabel i stikket til en medarbejder, så var der optaget.

 

Automatiserede funktioner

I dag er funktionen digitaliseret og kaldes presence. Den fortæller helt enkelt, om medarbejderen er tilgængelig eller ej. Funktionen videreudvikles hele tiden, og efterhånden som IP-telefoni er blevet det gængse, er standardarden, at man ikke blot kan se, om en kollega er optaget eller ej. Man kan også se, hvilken enhed, der benyttes. Måske er bordtelefonen ledig, men mobil er i brug.

 

Fra omstillingsbord til service, SLA og effektivisering

Et professionelt omstillingsbord er stort set uundværligt, for virksomheder, der tager kundeservice alvorligt. Men det handler ikke kun om service. Både jura og effektivisering påvirkes af firmaets telefonsystem.

 

Service og effektivisering i ét

Mange virksomheder har effektiviseret ved at fordele telefonkøerne ud på personale, som udfører stribevis af andre opgaver. Hvis man har nogen, der laver tasteopgaver, og telefonkøen vokser, kan individuelle medarbejdere, fordi omstillingsbordet er synligt, vurdere, om de skal lægge opgaven til side og hjælpe med køen. På den måde tjener brugen af omstillingssystemet både et service- og et effektiviseringsformål.

 

SLA

Virksomheder har ofte et defineret serviceniveau – en SLA – som fx kan sige noget om, hvor mange sekunder, der må gå, før et kald besvares. Omstillingssystemet kan indstilles til at lave en visuel alarm, hvis et kald venter mere end den ramme, men given virksomhed har aftalt med en kunde. Som i eksemplet ovenfor kan alarmen vises til medarbejdere, der ikke er i kundeservice, som dermed kan hoppe ind og tage kaldet.

 

Fra komplekst til overskueligt og brugbart

At have en god udnyttelse af teknologien, handler rigtig meget om visualisering. Vi skal simpelthen kunne se det, der foregår nede i maven på et mere og mere komplekst telefonsystem. Der ligger kald-flows og router frem og tilbage, køer, der afvikles osv. Det, digitale, visuelle omstillingsborde gør, er at hjælpe med at vise de ting, som er relevante for at optimere drift og service.

Hos Uni-tel hedder vores løsning My One-Connect. Det reducerer noget meget komplekst til noget, man kan overskue og bruge konstruktivt.

Læs mere om My One-Connect >>

Fra omstillingsdamer til fuldt digitalt omstillingsanlæg

PBX, som jeg nævnte i indledningen, står for Private Branch Exchange. Selvom det er digitalt og hviler på en avanceret teknologi, har de grundlæggende funktioner samme logik, som dengang telefondamerne sad i kælderens telefoncentral og satte afsendere og modtagere af kald i forbindelse med hinanden via stik og kabler. Omstillingsbordet stammer fra telefoniens helt unge dage.

Digitale omstillingssystemer trækker i høj grad på samme logik som det klassiske, analoge omstillingsbord

Omstillingsanlæg uden kabler. Selvom telefondamer er skiftet ud med digitale kredsløb, trækker nye digitale telefonsystemer i høj grad på samme logik som det gammeldags omstillingsbord. Foto: Adobe Stock.

 

Fra ledninger til cloud

I dag er ledninger og stik fra den gammeldags telefoncentral erstattet af små kredsløb, hvor trafikken routes i stedet for, at man har analog trafik løbende gennem kabler. På den måde er det en naturlig videreudvikling af de gamle omstillingsborde. Men meget af logikken er båret videre til de hypermoderne cloud-baserede virtuelle pbx´er.

 

Nyeste løsning er Teams

Sidste skud på stammen inden for telefoni er at integrere omstillingsløsningen i Microsoft Teams. Uni-tel har været blandt de første til at udvikle high end telefoni til Microsofts platform. Læs mere om telefoni i Microsoft Teams her.