Nummerflytning til Uni-tel

Det er nemt at få jeres gamle numre med, når I bliver kunder hos Uni-tel. Uanset om det er mobil- eller fastnetnumre. Det kræver dog, at I ikke har opsagt abonnementet hos jeres gamle teleselskab. Vi står gerne for flytningen af jeres numre.

Hvordan flytter jeg mine numre over til Uni-tel?
Vores rutinerede forhandlere hjælper dig igennem hele processen, så du trygt og sikkert kan skifte teleoperatør med mindst mulige gener for både dig, din virksomhed og dine kunder.

Du skal ikke opsige dine numre, det skal vi nok klare for dig.  Du skal udfylde nummerflytningsbilaget som din forhandler giver dig, herefter ordner vi resten.

Til bilaget skal du bruge følgende:

  • Nuværende teleudbyder, evt. bindingsperiode/opsigelsesdato
  • Hvilke numre der skal flyttes – både fastnet, mobil og fax
  • Hvilken dato du ønsker at nummeret skal virke hos Uni-tel

Når vi har en bekræftelse fra den afgivende operatør, sender vi en besked om hvornår overflytningen træder i kraft og du vil også få tilsendt et nyt SIM kort, hvis det drejer sig om mobiltelefoni. SIM kortet skal sættes i din mobil den dag dit nye abonnement træder i kraft.

Kan vi få flyttet vores fastnetnumre over til Uni-tel?

Du har altid ret til at flytte dit telefonnummer, når du skifter teleselskab.

Dette gælder også, selvom du er underlagt en bindingsperiode eller et opsigelsesvarsel hos dit gamle teleselskab. Hvis du flytter dit telefonnummer inden ophør af en opsigelses- / bindingsperiode, skal du dog være opmærksom på, at du stadig er forpligtet til at betale abonnement til dit tidligere teleselskab frem til ophør af opsigelses- / bindingsperioden. Du risikerer med andre ord i en periode at skulle betale abonnement m.v. til både dit gamle og dit nye teleselskab. Hvis du er i tvivl, om du er bundet af en bindings- / opsigelsesperiode, kan du rette henvendelse til dit nuværende teleselskab og få oplysning om det.

Når du vælger at blive kunde hos, kan du selv bestemme, om du vil have dit nuværende eller et helt nyt nummer.

Du må altså IKKE selv opsige dit nummer hos dit nuværende selskab, hvis det skal flyttes over til os.

Din forhandler hjælper dig med at udfylde vores nummerflytningsbilag, og herefter sørger vi for at dine numre flyttes på den dato du ønsker.

Kan vi få nye numre hos Uni-tel?

Ja, hvis du ønsker at købe flere numre, så klarer vi nemt det. Vi kan også levere nummerserier og udenlandske numre.

Kan vi købe en teleløsning direkte hos Uni-tel?
Vi mener at vores kunder fortjener den bedste telefoniløsning der passer til netop dem og deres forretning. Derfor har vi valgt at stille vores produkter til rådighed gennem Danmarks bedste forhandlere, så du kan få den bedste rådgivning om hvad der passer til dit behov.
Hvor lang tid tager en nummerflytning?
Det er dig som ejer af nummeret der bestemmer hvornår du ønsker nummeret skal flyttes:

  • Til en bestemt dato
  • Hurtigst muligt
  • Efter endt binding

Der er op til 48 timers behandlingstid på en nummerflytning, da vi skal i dialog med din nuværende teleudbyder.
Så snart vi har fået en bekræftelse på flytningen fra din nuværende teleudbyder informerer vi dig om datoen for flytningen.

Bemærk at ønsker du at flytte nummeret hurtigst muligt eller på specifik dato, kan du blive opkrævet for evt. restbinding og opsigelse hos den teleudbyder du flytter fra.

Dagen hvor numrene flyttes
Mobiltelefoni:
Her har du modtaget de(t) nye SIM kort.  På dagen hvor numrene flyttes, skal du udskifte SIM kortet i din telefon. Det kan du gøre fra om morgenen på dagen.

Fastnettelefoni:
Flytning af fastnetnumre sker tidligt om morgenen på dagen.  Der kan opleves en kort nede tid.

Kontakt mig