Med en Uni-tel-løsning kan du få softphone på din Microsoft-PC

Softphone – IP-telefoni direkte på din PC

Softphone er løsningen til dig, der ønsker IP-telefoni i høj kvalitet uden dyr hardware.

En softphone kan fuldstændig det samme som en klassisk fastnettelefon. Det unikke er, at den kommunikerer direkte med virksomhedens telefonsystem uden et apparat på bordet. Dermed kan du benytte Uni-tels professionelle One-Connect-platform uden omkostninger til andet end et headset. Uanset hvor du er.

Fordele ved softphone

  • Kan betjenes direkte fra computeren
  • Kræver ikke dyre telefonapparater
  • Skræddersyet til det telefonsystem I anvender
  • Opkaldshistorik og nemt tilbagekald
  • Intet rod på skrivebordet
  • Fuld valgfrihed på typen af headset

Få og enkle krav til at komme i gang

  • En computer med Windows installeret
  • En stabil internetforbindelse
  • En SIP-bruger på firmaets telefonsystem
  • Et headset med mikrofon tilsluttet din computer

Tal med en ekspert >>

Smarte features

  • Mute-funktion
  • Indikation på antal beskeder i voicemail
  • Speed-dial-funktion til voicemail
  • Omstilling af igangværende kald
  • Fri indstilling af lydenheder
  • 30 dages opkaldshistorik

Sådan bruger du Uni-tels Softphone

Vi har gjort det nemt for jer at komme i gang med Softphone.

Se videoen og få svar på, hvordan I henter og installerer den nødvendige software og kommer godt i gang.

Få svar på jeres spørgsmål i denne FAQ eller kontakt os for at høre mere.

Hent Softphonen her

Softphonen er udviklet og leveres af de samme, der står for dit telefonisystem. Det giver garanti for en smidig implementering og en perfekt integration til din øvrige telefoni.

Alt betjenes via my.one-connect.dk, hvorfra du også kan flytte kald til og fra din Softphone, trække kald fra køer, se status på kollegaer og alle de andre funktioner, der gør hverdagen enklere.

FAQ

Hvad koster det at få softphone?

Kontakt venligst din forhandler eller bliv kontaktet for at komme i gang.

Hvor finder jeg Softphonen?

Hent den på uni-tel.dk/download eller start download ved at trykke her.

Hvordan aktiverer jeg Softphonen?

Din Softphone skal ikke aktiveres.

Men du skal have en aktiveret SIP bruger i One-Connect for at få adgang til Softphonen.

Hvis du er i tvivl, kan du kontakte din forhandler, som vil hjælpe dig i gang.

Hvordan logger jeg ind?

Din forhandler har oprettet dig som bruger på jeres telefoni-løsning.

Hvis du ikke har modtaget brugernavn og adgangskode, bedes du kontakte din forhandler.

Hvordan bruger jeg Softphonen?

Efter installation bliver du bedt om at logge ind. Her angives brugernavn og adgangskode til One-Connect. Så er du i gang.

Vi tilføjer løbende nye funktioner til Softphone. Du behøver ikke opdatere selv for at få adgang til dem.

Benyt desuden vores videoguide, som altid holdes opdateret og viser, hvordan funktionerne betjenes.

Ellers opfordrer vi til at prøve dig frem. Det hele er brugervenligt og intuitivt.

Hvad kræver det at bruge Softphonen?
  • En aktiv One-Connect med aktiverede SIP-brugere.
  • Softphone software – hentes her.
  • En stabil internetforbindelse.
  • Headset med mikrofon der er sat som default lyd-enhed til optagelse og afspilning af lyd.
  • Det er muligt at vælge lydenheder direkte i Softphonen og dermed have alternative lydenheder valgt til denne.
  • Windows – MacOS og Linux understøttes i senere lancering.
Kan jeg bruge softphone via Uni-tels mobil-app?

Nej, ikke endnu. Uni-tels softphone program installeres på Windows.

Hvordan indstiller jeg lyden?

Fra Lydindstillinger i menuen har du mulighed for at vælge mellem de lydenheder, du har installeret på din PC.

Hvad koster det at ringe ud med Softphonen?

Helt almindelig fastnet-takst på alle kald. Både til ind- og udland. 

Kan Softphonen bruges i udlandet?

Ja!

Hvis du har Softphonen installeret på en bærbar computer, og du befinder dig i udlandet, vil du stadig ringe til lokal, dansk takst.

Vær opmærksom på, at du takseres for kald til udlandet, hvis du fra din Softphone ringer til et nummer i det land, du befinder dig i. Generelt skal du forestille dig, at alle de kald, du foretager fra din Softphone, bliver sendt ud fra virksomhedens telefonsystem.

Skal jeg have et telefonnummer for at bruge Softphone?

Ja. Hver bruger skal have en SIP-enablet bruger og et lokalnummer.

Brugeren kan tildeles et 8-cifret telefonnummer også, men det er kun et krav, hvis der skal kunne ringes til brugeren direkte fra omverdenen.

Får jeg en notifikation om, at der er et kald til Softphonen?
Ja. Notifikationen viser sig i din proceslinje, hvor du kan klikke på besvar direkte.