Både kundeservice, salg og interne arbejdsgange løftes markant, når telefoni og CRM spiller sammen. Læs om mulighederne ved integration af telefoni- og kundesystemer og se, hvad det kræver at komme i gang.

Af: Casper Niebe, Product Manager, Uni-tel

Ingen kunder gider ringe til en virksomhed og forklare deres sag tre gange, før de rammer den rigtige medarbejder. Ligesom ingen gider at blive ringet op af flere sælgere fra samme virksomhed, som ikke har koordineret deres indsats. Begge er klassiske eksempler på, hvad der kan ske, hvis telefon- og CRM-systemerne ikke taler sammen.

Med god integration af telefoni og CRM er det enkelt at skabe elegante kundedialoger og samtidig undgå at spilde folks tid. Hertil oplever de fleste, at integrationen sparer tid på de indre linjer.

Se nogle af Uni-tels integrationer >>

Telefoni og CRM handler om at bruge data klogt

Når man først får hul på at integrere telefoni og CRM, åbner der sig masser af muligheder. Forskellige virksomheder har forskellige behov, men visse ting går igen de fleste steder. Nedenstående eksempler vælger mange at implementere helt fra start.

Se kundeoplysninger ved indgående kald

Før opkaldet besvares, vises navnet på kunden, og medarbejderen kan skimme noterne om, hvad sidste samtale handlede om. Så slipper kunden for at forklare historikken endnu en gang, og I giver en hurtigere og bedre service.

Sorter i opkald med automatiseret omstilling

Sorter i opkaldene ved at lade telefonsystemet slå op i CRM-systemet og prioritere hvilke kunder, der lander i hvilke køer. Og hvem ved – måske er en kunde i restance og skal forbi bogholderiet, før han ryger til teknisk afdeling.

 

Automatisk registrering af data på samtaler

Opsæt automatisk registrering af nyttige data på telefonsamtaler. Fx tid og dato for tidligere opkald og hvilken medarbejder, kunden sidst talte med. Det sparer tid og giver en bedre oplevelse, næste gang I taler med kunden.

 

Sådan virker telefoni og CRM-integration

Relevant for små og store virksomheder

For de fleste større virksomheder er kobling mellem CRM og telefoni nærmest obligatorisk. Men rigtig mange små og mellemstore virksomheder kan også høste store gevinster af integrationen.

Casestory:

”Tingene spiller sammen, så man får overblikket ét sted”

Danske Konferencecentre, som har ni medarbejdere, har integreret deres telefoni i Microsoft Teams, som igen er integreret med Microsoft Dynamics. På den måde har de skabt en elegant platform, der fungerer som omdrejningspunkt for stort set al deres kommunikation.

Læs casestory om Danske Konferencecentre >>

Læs mere om telefoni i Microsoft Teams >>

Let at komme i gang

– De tekniske krav til at integrere telefoni og CRM er få og enkle

  • Telefoni-kunder hos Uni-tel kører via vores fleksible One-Connect-platform. Den er enkel at sætte op, ekstremt populær og bruges af tusindvis af små og store virksomheder.
  • At integrere til virksomhedens CRM og andre systemer kræver ingen aktivering og følger standard med fra start.
  • Integration til CRM-systemer varierer lidt fra system til system men processen er enkel og kræver ikke viden om kode eller telefoni

Få mere at vide >>

Integration til langt de fleste CRM-systemer

Uni-tels platform er superfleksibel og kompatibel med langt de fleste CRM- og ERP-systemer.

Store og små CRM-systemer

Ud over meget bredt anvendte CRM-systemer som Microsoft Dynamics, Salesforce, SuperOffice og WebCRM fungerer Uni-tels integration med langt det meste i den store underskov af webbaserede CRM-systemer, som er vokset frem i de senere år.

Moderne hybrid-systemer

I tillæg til de rene CRM-systemer arbejder Uni-tel også tæt sammen med nyere spillere på markedet, som samler alle virksomhedens kontaktflader i ét system. Fx DIXA, Totalview og Miralix.

Kom i gang med integration af telefoni og CRM

Vil du vide mere om, hvad integration af telefoni og CRM kan gøre for jeres virksomhed, og hvad der skal til for at komme i gang? Så tryk på knappen nedenfor og vælg den kontaktform, der passer dig bedst.