”Topkarakter”
BHS Logistics IT-chef fortæller her om et problemfrit skift til IPhouse og Uni-tel. Samtlige 300 mobile og stationære forbindelser virkede med det samme. Som tryghed havde IPhouse placeret en tekniker på alle virksomhedens lokationer.
Frygt for udfald og andre uregelmæssigheder kan være en barriere for virksomheder, der ønsker at skifte telefonsystem. Gør man det rigtigt, er der imidlertid ikke grund til bekymring. God planlægning og erfarne folk sikrer hvert år, at hundredvis af virksomheder skifter til Uni-tel, uden at medarbejderne mærker til det. En af dem er den succesfulde bornholmske speditør, BHS Logistics.
”Som logistikvirksomhed er det at skifte 250 simkort på en gang ikke en øvelse, man ser frem til. Vi har prøvet det en gang tidligere, og der virkede halvdelen ikke på dagen. Men da vi med IPhouses hjælp skiftede til Uni-tel, virkede alt med det samme”, fortæller Kell Christensen, som er IT-chef og ansvarlig for telefoni i BHS Logistics.
Alt var oppe at køre på en dag
Ud over, at der var styr på processerne, medvirkede det til at give ro i maven, at IPhouse havde placeret en tekniker på alle virksomhedens lokationer. Dermed havde alle BHS Logistics afdelinger på Bornholm, Sjælland og i Jylland en ekspert tæt på.
”Det gik lige ud af landevejen. Skiftet tog en dag, og så var alt oppe at køre og virkede. Inklusive de 250 mobiler. Hvis noget har drillet, tror jeg ikke, nogen har opdaget det, og under alle omstændigheder var der en tekniker på stedet”, siger Kell Christensen.
Den erfarne IT-chef tøver ikke med at give endog meget fine karakterer til håndteringen.
”Jeg vil gerne give dem 99.999 for det skift, så det er til topkarakter. Det har været meget nemt at skifte, og processen har været behagelig. Servicen efterfølgende er også exceptionelt god. I dag har vi den service i hele landet, vi før kun havde på Bornholm. Hvis der er noget, bliver det løst fantastisk hurtigt”, siger Kell Christensen.
Stor tilfredshed med systemet
Når det kommer til den daglige drift og brugen af telefonsystemet er der også stor tilfredshed hos den bornholmske speditør. En stor del af deres forretning foregår på telefonen med kunder, så systemet bruges i døgndrift. Mens chaufførerne har mobiler, har de fleste kontormedarbejdere både mobil og fastnet.
”Vi er ved at gå lidt væk fra bordtelefoner, men det går langsomt. Selv har jeg kun mobil, men der er nogle vaner, der skal brydes, og for nogen er det også nemmere at bruge systemet på computeren. Så folk får selv lov at vælge. Det er jo ikke sådan, at en bordtelefon og et ekstra nummer vælter budgettet”, siger Kell Christensen.
I receptionen er man også glade for det nye system. Medarbejderne blev hurtigt lært op, og i dag glæder de sig over et mere moderne system end det gamle.
”En del af det at flytte er selvfølgelig, at man skal lære nye ting at kende. Men systemet her er meget nemt at lære, og det virker og bliver udviklet løbende. I løbet af det år, vi har været med, er der lavet flere opdateringer. Jeg har også selv stillet forslag, og det har man taget til sig, så det kommer i næste version”, siger Kell Christensen.
Skiftede ikke for pengenes skyld
Den grundlæggende årsag til, at BHS Logistics valgte at skifte til IPhouse og Uni-tel, var, at de havde brug for bedre service. De ville have teknikere tæt på deres lokationer, hvilket den gamle udbyder havde fjernet. De fik samtidig et billigere system, men Kell Christensen understreger, at det ikke var afgørende for deres valg.
”Det blev billigere. Meget billigere, faktisk, men det var ikke det, der gjorde, at vi skiftede. Det altafgørende var servicedelen. Først og fremmest dette her med at have et erhvervscenter tæt på, men også den generelle service. Alle dem, jeg har talt med hos Uni-tel og IPhouse har været meget behagelige og meget forstående overfor de problemer, man kommer med. De er sindssygt servicemindede”.
Kort om BHS Logistics
BHS Logistics er en moderne logistikvirksomhed med cirka 300 ansatte. Hovedsædet ligger på Bornholm, men de har tillige afdelinger på Sjælland og i Jylland.
Gennem ny teknologi og et stabilt agentnetværk bevæger virksomheden sig hjemmevant både nationalt og internationalt – til lands, til søs og i luften.
Telefoni hos BHS Logistics
Antal brugere:
Lidt over 300 brugere fordelt på både mobil- og IP-telefoner.
Lokationer:
Bornholm, Sjælland og Jylland.
Kunde siden:
September 2021.