”De vender tilbage og tjekker op”

Musikhuset i Esbjerg har valgt en telefoniløsning fra Uni-tel leveret af Ontec. Stedets tekniske chef ser en særlig fordel i, at løsningen er nem at drifte via Uni-tels selvbetjeningssystem, men glæder sig også over lynhurtig service fra Ontec, hvis han har behov for hjælp.

Mange virksomheder på Esbjergegnen foretrækker at handle lokalt, når de vælger forskellige forretningsservices. Det gælder også det levende og dynamiske musik- og kulturhus Musikhuset Esbjerg, der valgte Ontec som leverandør af et nyt telefonsystem. Det har de ifølge stedets tekniske direktør, Nicolai Thorsen, ikke fortrudt.

”Systemet spiller godt. Vi har ikke på noget tidspunkt oplevet noget, der ikke har virket. Og vi er også supertilfredse med servicen, når vi ringer. De får løst det, vi kommer med og vender også tilbage og tjekker op på, om tingene stadig kører,” siger Nicolai Thorsen.

Nem selvbetjening

Som teknisk chef står han selv for at drifte det meste af løsningen, og netop den mulighed sætter han stor pris på i hverdagen.

”Jeg synes, det er fedt selv at kunne lave det, for så kan jeg oprette brugere og justere andre ting, når jeg har lyst, og når det passer ind. Det er hurtigt at oprette nye numre, når der starter nye medarbejdere, og det er nemt at flytte dem rundt, konfigurere og oprette køer, så det meste er mere eller mindre noget, jeg selv laver,” siger han.

Musikhuset Esbjerg har store ambitioner på kulturens vegne. Her ses husets flotte koncertsal. Foto: PR-foto

Stort set kun mobiler

Da de skiftede udbyder for et par år siden, var overgangen til en løsning, der havde mulighed for en høj grad af selvbetjening, en af de store fordele. Men de benyttede også skiftet til at overgå til et setup, der med undtagelse af nogle få administrative medarbejdere er rent mobilbaseret.

”Det kører godt. Der er en meget fin dækning hernede,” siger Nicolai Thorsen og fortæller, at de tidligere havde nogle slagfaste mobiltelefoner med trykknapper, men at alle i dag har smartphones, hvilket bl.a. er nødvendigt for at kunne skanne QR-koder.

Enkelte ringer fra PC’en

Mens flertallet således kun har mobiler, er det for enkelte medarbejdere nemmere med en stationær løsning. De gamle håndsæt på skrivebordene er dog væk til fordel for Uni-tels browserbaserede dashboard, hvor hver medarbejder selv kan designe sin egen brugerflade for telefonien.

”Vi har ikke brug for selv at have en decideret callcenterløsning, for det har vi liggende eksternt hos en anden virksomhed. Så de fleste af os bruger primært mobiler, men dem, der sidder meget ved kontoret har et headset, der er sat til computeren og bruger så Uni-tels dashboard. Det drejer sig om cirka 4-5 stykker,” siger Nicolai Thorsen. Musikhuset har i alt cirka 65 ansatte medarbejdere hvoraf godt 25 er fastansatte.

eSIM på vej

Den næste forandring, Musikhuset kommer til at foretage på telefonien, vil formentlig dreje sig om eSIM. I dag har Nicolai Thorsen en stak fysiske SIM-kort liggende, som er nemme at sætte i en telefon og aktivere i Uni-tels portal, men han forventer at overgå til eSIM, når stakken er tom.

Kort om Musikhuset Esbjerg

Antal medarbejdere:
65 i Danmark

Produkter:
Liveoplevelser af forskellig art, som alle har til formål at løfte Esbjerg til en attraktiv kulturstorby.

Eksisteret siden:
14. marts 1997

 

Telefoni hos Musikhuset Esbjerg

One-Connect fra Uni-tel inklusive mobil- og fastnettelefoni
Løsningen er leveret af Ontec og har kørt siden juni 2022

Løsning:
Mobil- og fastnettelefoni baseret på Uni-tel One-Connect, leveret af Ontec

Branche:
Musik og kultur

Antal medarbejdere:
65