”Vi ville jo fremstå som komplette idioter, hvis telefonen bare var optaget”
For Dateco er det en selvfølge, at de skal have et professionelt telefonsystem. Også selvom virksomheden kun har tre ansatte.
Dateco står bag drift og udvikling af regnskabsprogrammet WebFinance, som har over 5.000 brugere. I 2014 skiftede de deres gamle telefonsystem ud med Uni-tels One-Connect. Partner i Dateco, Thomas Hansen, fortæller her om forløbet.
Hvorfor valgte I at skifte telefonsystem?
”Vi havde et andet system, hvor vi oplevede udfald og i det hele taget ikke var så tilfredse. Samtidig havde vi behov for at kunne tilpasse det bedre. Vi ønskede mere fleksibilitet. Så da vores leverandør Technocom foreslog at skifte til Uni-tel, var vi klar”.
Hvordan forløb overflytningen?
”Det gik fuldstændig smertefrit. Vi satte os med konsulenten fra Technocom, som havde en masse viden om, hvad man kunne. Ud fra det besluttede vi, hvad der skulle laves. Vi havde selv en del forslag til det, som alt sammen kunne lade sig gøre. Det kunne det ikke i det gamle system, så det var også en af de gode ting.”
Hvilke funktioner i systemet benytter I til daglig?
”Når du fx ringer ind, kommer der en velkomst. Herfra vælges, hvad der videre skal ske, og vi har fastlagt, hvor mange der kan være i kø osv. Vi har også hjemmearbejdspladser, hvor vi kan bestemme, hvilke telefoner, der skal ringe og hvornår.
Hvor nødvendigt er det med et telefonsystem for en virksomhed som jeres?
”Helt nødvendigt. Vi ville jo fremstå som komplette idioter, hvis telefonen bare var optaget. Vi har en supportfunktion med 2-300 kald om ugen. Men med et system som One-Connect får man et professionelt udtryk, til billige penge.”
“… med et system som One-Connect får man et professionelt udtryk, til billige penge”
Thomas Hansen, Partner
Kan du give et eksempel på en nyttig funktion?
”En af de ting, der er vigtige for os, er, at når vi nu sidder tre, så har vi ikke brug for, at køen ringer hos os alle. Det kan være, at en af os sidder med en opgave, der kræver koncentration. Her er det rigtig nemt at melde sig ud af køen og ind igen. Det var det ikke før.”
Hvordan er samarbejdet med Technocom?
”Vores konsulent er sådan en, man kan ringe til, og så fikser han det stort set med det samme. Mange andre løsninger er jo in-house, og så skal der en tekniker ud, hvis noget skal ændres. Men fordi dette her er hostet hos Uni-tel, kan han logge ind og lave de rettelser, vi skal bruge.”
Vil du anbefale det til andre?
”Det vil jeg til hver en tid, og jeg gør det faktisk jævnligt. Når man handler med en lille virksomhed som Technocom, får man en anden personlig kontakt, end hvis man var kunde i et stort selskab. De kender en, når man ringer. Det er en kæmpe fordel.”
“… man får en anden personlig kontakt, end hvis man var kunde i et stort selskab. De kender en, når man ringer. Det er en kæmpe fordel”
Thomas Hansen, Partner
Er der andre ting, du særligt vil fremhæve?
”Et kodeord for løsningen helt generelt er fleksibilitet. Vi er it-leverandører hos mange virksomheder, og det, mange oplever omkring telefoni, er, at fleksibiliteten er dårlig. Man er meget fastlåst. Men her er der næsten ikke noget, der ikke kan lade sig gøre. Så fleksibiliteten er vanvittigt god.”
Kort om Dateco:
- Dateco blev stiftet i 2002 og har tre medarbejdere
- Forretningen er primært centreret omkring regnskabsprogrammet WebFinance
- Telefoni bruges især til support på WebFinance
- De har en One-Connect-løsning fra Uni-tel
- De har fået leveret IP-telefoni fra Uni-tel gennem Technocom siden 2014
Dateco
Løsning: One-Connect
Antal medarbejdere: 3
Branche: Datamaskiner og -udstyr
———————————————
Lidt om løsningen:
Med One-Connect kan Dateco selv være med til at tilpasse løsningen til deres løbende behov. Dateco har fået et fleksibelt og professionelt telfonsystem samt en økonomisk besparelse. Derudover adgang til mange ekstra features som Mobil app, personligt dashboard, kalenderintegration og statistik modul.