”Når vi har en udfordring, gider vi ikke sidde og vente i kø”
For Danbolig på Bornholm har det meget høj prioritet at have en telefonileverandør med lokalkendskab. Men selvfølgelig skal drift og service også spille.
Danboligs filial på Bornholm er med næsten 400 solgte boliger om året blandt Danmarks absolut travleste ejendomsmæglere. Af deres fjorten ansatte kører ni omkring på øen som mæglere, mens de øvrige styrer kontorerne i Rønne og Nexø. At binde de travle medarbejdere godt sammen stiller åbenlyse krav til telefonsystemets stabilitet og fleksibilitet, men det var nu ikke primært det, der optog ledelsen, da de for nylig valgte en Uni-tel-løsning leveret af IPhouse.
”Det er helt afgørende for os at handle lokalt. Vi skal have nogen personer, vi kan tale med. Nogen vi kender og har en relation til. Det system, vi havde før, fungerede faktisk også, men jeg blev ringet op hvert halve år og havde fået en ny rådgiver, og de kendte ikke vores løsning og vores behov. Så vi foretrækker i høj grad at gøre det lokalt”, siger Martin W. Kok-Hansen, som til daglig står i spidsen for den Bornholmske virksomhed.
Fikset på nul komma fem
Selvom det at have folk, han kender, tæt på, i meget høj grad handler om at støtte op om det lokale erhvervsliv, lægger han ikke skjul på, at det nære forhold også påvirker den service, han oplever til daglig.
”Vi forventer, at telefonien skal virke, og det gør den. Men hvis vi alligevel har en udfordring, gider vi ikke sidde og vente i kø. Vi sender en mail eller ringer, og så er det som regel fikset i løbet af nul komma fem”, siger Martin W. Kok-Hansen. Han tror på, at den lokale tilstedeværelse af forhandleren giver et andet forhold til selve det at levere en god service.
”Det giver noget andet, når det er nogen, man møder lokalt. Hos andre kan man føle sig som et nummer i køen. Her virker det, og har man problemer, så ordner de det med det samme. Også hvis det er i weekenden. De ved, hvor meget det betyder for os, at tingene fungerer”, siger Martin W. Kok-Hansen.
Nem opsætning
På den tekniske side har ledelsen hos Danbolig stort set ikke rørt systemet, hvilket er præcis som de har ønsket det.
”Vores faste kontakt hos IPhouse har fået opgaven og tilpasset det som vi gerne ville have det. F.eks. har vi vagttelefoner på, og derfor skal det være nemt at vælge, dem der har weekendvagten, så telefonen altid kommer videre til den rigtige. Men vi har stort set ikke gjort noget selv. Vi har talt sammen om vores ønsker, og så har de ordnet resten”, siger Martin W. Kok-Hansen.
Læs mere om Uni-tels telefonsystem her.
Prisen er ikke afgørende
Telefoni er kendt for at være et prisfølsomt område. Om end en smule mindre, når det kommer til erhvervs telefoni. Fra Danbolig på Bornholm er signalet klart: Andre ting er vigtigere.
”Man kigger jo altid lidt på prisen, men det er i sidste ende ikke det, der afgør det for os. Måske, hvis der er meget stor forskel, men mange gange er det ret tæt. Igen er det vigtigere for mig, at det er lokalt, og det betaler jeg gerne ekstra for. Men det er faktisk en lille smule billigere end den løsning, vi havde før”, siger Martin W. Kok-Hansen.
Kort om Danbolig Bornholm
Travlhed og traditioner
- Danbolig på Bornholm har 14 medarbejdere og kontorer i Rønne og Nexø
- Omtrent hver tredje ejendom på Bornholm sælges gennem en af deres butikker
- Firmaet drives af Ole & Martin W. Kok-Hansen, som har solgt ejendomme på Bornholm siden 70´erne
Enkel telefoni
- Telefonien er, naturligvis, en cloud PBX og hviler på Uni-tels One-Connect
- Løsningen er installeret og drives af IPhouse