”Smart, nemt og vigtigst af alt billigere”
Jønssons Auto A/S halverede omkostningerne til telefoni ved at skifte til Uni-tel. Samtidig er de sikret større fleksibilitet og pålidelig kommunikation.
Jønssons Auto A/S har været med på hele turen fra fossile Hyundai-biler til Hybrid og EV også af mærket Hyundai, igennem de sidste mere end 30 år. I dag er de med på bølgen af grønne biler, bæredygtighed og alt, hvad det bringer med sig. De skifter fx celler i bilbatterier i stedet for at skifte hele batteriet.
I efteråret 2023 skiftede de med hjælp fra ServiceIT Erhverv til Uni-tels telefoniløsning og sparede næsten 50 procent på prisen på deres telefoni.
Telefoni og internetforbindelser er nogle af de vigtigste værktøjer i en virksomhed som Jønssons Auto, og derfor var de ikke i tvivl om, at det var tid at skifte til en ny teleoperatør. Deres system var bedaget, og prisen var blevet for høj. Valget faldt på Uni-tels One-Connect-løsning, som i dag er grundlaget for de 21 ansattes telefoni.
”Vi ville videre og vigtigst, vi ville også ned i pris. Prisen har været en af de største parametre i vores valg,” siger Sheila Jønsson, som er ansvarlig for økonomi og administration i virksomheden.
Prisen blev halveret
Det var forhandleren ServiceIT Erhverv med Partner Jesper Jensen i spidsen, der anbefalede Uni-tel som det oplagte produkt til Jønssons Auto. Der er tale om meget fleksibel erhvervstelefoni, som kan skræddersys præcis som kunden foretrækker. Løsningen honorerede da bestemt også ønske fra Sheila og hendes kolleger.
”Vi er i hvert faldet med næsten 50 procent i pris, hvis ikke mere, og med meget større fleksibilitet,” siger Sheila Jønsson.
ServiceIT og Jesper Jensen styrede overgangen fra Jønssons Autos gamle løsning fra en anden udbyder til Uni-tels platform. Jesper var tovholder på alt i forhold til opsigelsen af den tidligere udbyder og derefter design og implementering af det nye system.
”Alt forløb, som det skulle, uden problemer og bedst af alt var der ikke nogen udfald undervejs.
Jesper planlagde og ordnede det hele op til skiftet af leverandør og var ude hos os den morgen og formiddag, hvor den nye Uni-tel-platform blev taget i brug. Det var også ham, der lærte mine kollegaer og mig at bruge systemet,” siger Sheila Jønsson.
Kraftigt og pålideligt internet
Hun har stor tillid til ServiceIT Erhverv, som ud over at varetage telefonien står bag hele virksomhedens IT-infrastruktur og it-drift. De varetager også en ny fiberforbindelse, som erstattede virksomhedens gamle ISDN-løsning.
Som autoriseret autoforhandler og værksted er det nødvendigt med meget kraftige internetforbindelser, bl.a. fordi nye biler får lavet mange software-opdateringer på værkstedet. Noget, der indebærer særlige udfordringer, man skal stå klar til.
”Der er ikke altid nogen indikation på, hvor stor den update, der skal installeres, er, så man kan ikke altid på forhånd vide, om det kommer til at vare minutter eller timer. Derfor er det meget vigtigt, at der er datakapacitet nok at trække på,” siger Sheila Jønsson, som også peger på, hvor utrolig vigtigt, det er, at fiberforbindelsen er stabil.
”Det dur ikke, at man skal begynde forfra i en opdatering. Samtidig nytter det heller ikke, at bogholderiet og indskrivningens computere lagger, fordi de skal opdatere biler på værkstedet. Vi er nødt til at kunne arbejde i et ordentligt tempo og med sikkerhed for ordentligt internet og telefoni,” siger Sheila Jønsson.
Hurtig service
Hun er også bevidst om, at fremtiden byder på mere digitalisering både generelt og i egen branche.
”I skiftet til Uni-tel har der ikke været problemer eller andet undervejs. Som altid med nye ting i hverdagen har det krævet lidt af os medarbejdere at vænne os til en løsning baseret på mobiler,” siger Sheila Jønsson. Jønssons Auto har nemlig, blandt andet af hensyn til økonomien, valgt bordtelefonerne fra.
”Vi savner lidt bordtelefonerne, for man kan hurtigere tage en kollegas telefon, når den står og bimler og bamler på skrivebordet. Nu skal vi ind på skærmen og klikke for at trække en telefon. Men vi har tilkøbt små lamper, som sidder på vores skærme, så ikke man kommer til at tale til en der taler i telefon. Vi lærer det over tid, og det er jo bare gamle vaner,” siger Sheila Jønsson med et smil.
”Kommunikationen via telefonien og internetforbindelsen er utrolig vigtig i vores virksomhed og daglige drift. God og hurtig kommunikation med vores kunder og leverandører skal virke hele tiden. Vi har stadig noget at lære med platformen, men vi er meget tilfredse. Og så ringer vi bare til Jesper, hvis vi har udfordringer. Han er på tasterne med det samme og retter det, vi vil have,” siger Sheila Jønsson.
Kort om Jønssons Auto
Antal medarbejdere:
21 ansatte
Produkter:
Salg og reparation af biler. Hyundai-forhandler siden 1994.
Eksisteret siden:
1989
Telefoni og internet hos Jønssons Auto A/S
- One-Connect med 17 brugere
- 21 Pro100 Mobilabonnementer
- 2 x Fiber internetforbindelser
Løsning:
Mobiltelefoni baseret på Uni-tel One-Connect, leveret af ServiceIT Erhverv
Branche:
Autoværksted og bilforhandler. Har siden 1992 været autoriseret forhandler af Hyundai
Antal medarbejdere:
Cirka 21