”Vi har aldrig oplevet udfald”
De Grønne Busser har eksisteret siden 1966 og har kunder, som har kørt med dem i over 50 år. Loyaliteten skyldes i særlig grad driftssikkerhed og service, og det er også netop på grund af disse ting, at busselskabet selv er loyale overfor deres udbyder af telefoni.
Med busser på vejene i både Danmark og Europa og en konstant strøm af bookinger fra både nye og gamle kunder, må telefoni og internet aldrig svigte. At der er hul igennem, er ganske enkelt alfa og omega for De Grønne Busser.
”Vi sætter service meget højt, og vi ligger også højt i forhold til branchen. Vi gør meget for vores kunder. Det spiller også en rolle, at vi er lokale, så de kender os, vi kender dem, og de taler med de samme hver gang, de kontakter os. Og så skal telefonien også virke. Den skal virke hver gang, og der skal altid være dækning,” siger René Knudsen. Han ved, hvad han taler om, for han har drevet selskabet med succes i tæt på 40 år, og De Grønne Busser har stadig kunder, som også var der, da han trådte ind i selskabet i 1984.
Ingen udfald
I dag er de omtrent 25 ansatte, hvoraf fem sidder på kontoret i Væggerløse, mens resten er ude på vejene. På kontoret har de et velfungerende, moderne kommunikations-setup med fibernet, IP-telefoni, dashboard til omstilling og fuld integration til mobilerne.
”Det fungerer godt. Vi har rigeligt med båndbredde, og vi har aldrig oplevet udfald. Der er også god sammenhæng mellem mobil og fastnet, så via dashboardet kan vi selv bestemme, hvor telefonen skal ringe hen, hvem der skal tage den og i hvilken rækkefølge. Det bruger vi alle sammen hver dag,” siger René Knudsen.
Udbyderen skal kende løsningen
Efter 40 år i branchen har han været gennem en del udbydere. Helt tilbage fra dengang, det eneste valg var Teledanmark. Hans vurdering er, at når det kommer til dækning er TDC’s net, som er det, de benytter via Uni-tel, stadig det bedste. Når det kommer til service, lægger han vægt på at kunne tale med de samme personer hver gang, når noget skal fikses eller justeres. Han fremhæver, at det både hos forhandleren IPhouse og Uni-tel er de samme, han er i kontakt med. Folk, der ved hvem han er og kender løsningen.
”Det, at du har de samme personer, du kan kontakte, når der er noget er vigtigt. Det kan du ikke ved de store udbydere. Der møder du et callcenter, og de ved ikke noget om noget som helst. Det er vigtigt, at vi har mulighed for at kontakte folk, der har forstand på det og kan hjælpe her og nu,” siger han. Den service, de efterspørger og forventer fra teleoperatøren, er den samme, som den, de selv giver deres egne kunder.
God besparelse – men pris er ikke alt
Han vender tilbage til det samme, da vi spørger ind til prisen. Prisen spiller en rolle, og de høstede også en besparelse, da de med hjælp fra IPhouse skiftede til Uni-tel, men det vigtigste er og bliver driftssikkerhed og service.
”Prisen betyder noget, men jeg vil hellere betale mere for noget, der virker end at få det billigere. Hvis servicen ikke var der, så vil jeg overveje at skifte, men prisen er ikke afgørende,” siger René Knudsen, som også peger på det lokale som et vigtigt parameter. De er selv en lokal virksomhed med mange lokale kunder, og ud over, at det påvirker servicen, er der også et større perspektiv på spil.
”Alt, hvad vi indkøber her er så vidt muligt lokalt. Det er en fordel i forhold til service, at folk er tæt på og kender os. Men det handler også om, at hvis du ikke køber lokalt i dag, så har du ikke noget lokalt i morgen,” siger René Knudsen.
Kort om De Grønne Busser
Antal medarbejdere:
25 ansatte
Produkter:
Bustransport til erhverv og private. Herunder også mindre pakkerejser.
Eksisteret siden:
Stiftet i 1966
Telefoni hos De Grønne Busser
One-Connect fra Uni-tel inklusive mobil- og fastnettelefoni
Løsningen er leveret af IPhouse, som også varetager daglige drift og vedligeholdelse.
Løsning:
Mobil- og fastnettelefoni baseret på Uni-tel One-Connect, leveret af IPhouse
Branche:
Bustransport til erhverv og private. Herunder også mindre pakkerejser.
Antal medarbejdere:
Cirka 25