”Serviceniveauet er højt”
DAV NORDIC leverer førende løsninger til trafiksikkerhed, støjreducering, master og stål. Med masser af ingeniører i projektkontorerne og masser af folk på vejene. KLC Erhverv og Uni-tel leveret deres telefoni, og den er de glade for. Læs hvorfor i dette interview med BI analytiker Emil Vuust Andersen.
Fortæl lidt om jeres virksomhed!
”DAV NORDIC er en virksomhed inden for bygge- og anlægsbranchen, der laver løsninger til infrastruktur. Vi har fire hovedområder, som er sikkerhed til vejene, støjreducerende løsninger, master og stål til infrastruktur. Vi står for projekteringen og udførelsen af både store og små infrastrukturprojekter. DAV NORDIC varetager desuden vedligeholdelsen af 80 procent af alle danske veje.”
Hvor mange ansatte er I?
”Vi er omkring 60 funktionærer og 20 timelønnede. Funktionærerne er hovedsageligt projektledere. Det er dem, der står for hele projektarbejdet og alt, hvad det indebærer at planlægge de forskellige løsninger. De timelønnede er typisk montører, som arbejder på dag- eller nathold. Det er dem, der er ude at arbejde i marken.”
Hvilken telefonløsning har I?
”Vi har en løsning fra Uni-tel, der hedder One-Connect. I praksis betyder det, at vi har et digitalt omstillingsbord, som bogholderiet bruger til at viderestille til de relevante afdelinger og personer, når folk ringer ind. De fleste andre bruger kun mobilen. Vi har mobilabonnementer til alle ansatte, og det er også mobilerne, opkaldene går videre til. Derfra kan de ansatte tage kaldene direkte og bruge den app, der er tilknyttet løsningen til viderestilling af opkald til kolleger og andre praktiske ting.”
Hvor længe har I haft løsningen fra Uni-tel og KLC Erhverv?
”Vi har haft løsningen siden marts 2023.”
Hvad lagde I især vægt på, da I valgte nyt telefonsystem?
”Der var nogle ting ved den gamle udbyder, vi var trætte af. Omstillingsbordet var uoverskueligt, og man kunne ikke sætte ansigt på den supportmedarbejder, man kom til at tale med, og det var i det hele taget svært at få fat i folk. Så vi ville finde nogle, der var lokale og havde et højere serviceniveau. Det har vi fået hos KLC Erhverv. Vores primære kontaktperson kan vi altid ringe til. Uanset, om det er omstillingsbordet, der skal justeres, om vi skal have en ny ventetone, et nyt autosvar eller en ny mobiltelefon, får vi altid hurtigt hjælp.”
”Det med, at de er lokale var vigtigt, og de er bogstaveligt talt 300 meter nede af vejen. Men det er også vigtigt, at serviceniveauet er højt.”
Spillede prisen en rolle for valget?
”Vi blev også trætte af den gamle udbyder, fordi der ud af det blå kom prisstigninger på 20-25 procent for support. Jeg ved faktisk ikke, hvad vi har sparet, men der er mere klarhed, og hvis der sker ændringer, får vi besked i god tid. Fordi de er servicemindede, vil de gerne sige det, så de er på forkant i stedet for bagkant.”
Hvordan forløb implementeringen?
”Som altid, når man skal skifte til noget nyt, kan der være nogle issues. Der var også nogle småting her, der skulle ordnes, men det handler mest af alt om, hvordan man løser dem, og det, der var, blev løst hurtigt, og de havde også en forståelse for, hvad der skulle løses. Så ja, det virkede!”
Hvilke fordele oplever I til daglig med den nye løsning?
”En af de ting, der helt sikkert er en fordel, er, at man har en integration med Microsoft 365. Som egentlig betyder, at dem, der sidder med omstillingsbordet, kan se medarbejdernes kalender, når de skal stille om. Det er helt sikkert en god løsning. Du kan fx sige til personen, der ringer ind, at den han skal tale med er i møde den næste time og spørge, om du skal bede ham ringe tilbage. Omstillingsbordet er samtidig mere overskueligt end før.”
Er I tilfredse med løsningen?
”Helt sikkert. 100 procent.”
”I øvrigt er noget af det, vi bruger meget i hverdagen også, at vi køber udstyr hos KLC Erhverv. Det er alt fra mobiler til iPads, og de er de billigste, når vi kigger rundt. Hvis vi ser på vores normale indkøbspartnere slår KLC Erhverv dem næsten altid på prisen på en mobil og en iPad. Og når du spørger, hvad de tænker om køb og opsætning, er de også altid klar til at hjælpe.”
”Lige nu gør vi de timelønnede ude på vejen klar til, at de skal have mobil og iPad, og der er de med fra start. Vi forhører os om, hvilken iPad det skal være, og hvordan opgaverne kan løses med en iPad, og det er de gode til at hjælpe med.”
Er der noget, vi mangler at få med?
”Ja, vi har mulighed for at skifte mellem TDC’s og Telenors netværk, og det er en stor fordel, fordi vi er til stede mange steder i landet. Der er det virkelig godt at kunne skifte, så der er bedst dækning der, hvor man nu er.”
Kort om DAV NORDIC A/S
Antal medarbejdere:
60 funktionærer og 20 timeansatte
Produkter:
Leverer og monterer produkter og løsninger til infrastrukturprojekter i Danmark og Sverige.
Eksisteret siden:
Stiftet i 1928 i Silkeborg
Telefoni hos DAV NORDIC A/S
One-Connect fra Uni-tel inklusive mobil- og fastnettelefoni
Løsningen er leveret af KLC Erhverv og har kørt siden 2023
Løsning:
Mobil- og fastnettelefoni baseret på Uni-tel One-Connect, leveret af KLC Erhverv
Branche:
Leverer og monterer produkter og løsninger til infrastrukturprojekter i Danmark og Sverige.
Antal medarbejdere:
60 funktionærer og 20 timeansatte