”Medarbejderne har hurtigt og intuitivt taget Teams til sig”

Handelshuset JGH Group har samlet al kommunikation i Teams. Overgangen var ligetil, og medarbejderne oplever et intuitivt system, som slet og ret bare virker.

Med 25 medarbejdere placeret på tre kontinenter er effektive kommunikationslinjer afgørende for JGH Group. I slutningen af 2019 valgte handelshuset derfor i samråd med Progressive at implementere Microsoft Teams. Med overgangen til Teams fik de samlet al kommunikation ét sted, inklusive telefonien, som hviler på Uni-tels unikke integration til Microsofts populære platform.

”Teams har udviklet sig til at blive et omdrejningspunkt for al vores kommunikation. Du har chat, telefoner, kalender og filer i ét system, så det er rigtig smart”, fortæller CFO, Tomas Dyrbye.

Handelshuset JGH Group har kontorer i tre lande og leverer bl.a. skibe og solenergianlæg til tredjeverdenslande. Al deres kommunikation, inklusive telefoni, kører via Teams. Foto: JGH Group.

En oplagt hjemmearbejdsplads

Nedlukningen af Danmark som følge af COVID-19 har stået på i en måned, da vi taler med ham, og han bemærker, at det nye system er ekstra smart i en situation, hvor mange arbejder hjemme. Fx er den telefoni-hardware, som før stod på kontoret som en nødvendig del af telefonsystemet, blevet overflødig.

”Før havde vi en klassisk telefonløsning. Et apparat på hvert skrivebord og omstilling og mobiltelefoner ved siden af. Et helt almindeligt gammeldags system. Nu er telefonerne væk, og folk bruger computeren eller mobilen til alle samtaler”, siger Tomas Dyrbye.

Læs mere om telefonmøde, konferenceopkald og videokonference >>

Potentiel effektivitetsgevinst

Han beskriver integrationen af chat, telefoner, kalender og filer i ét system som fikst og intuitivt og vurderer også, at det kan gavne effektiviteten i måden, folk samarbejder på.

”Der er nogle intuitive fordele ved det. Det er fx meget hurtigt at klikke ind og deltage på et møde, og det er nemt at dele filer. Jeg tror, at det på sigt vil medvirke til at forbedre vores effektivitet”, siger Tomas Dyrbye.

Medarbejderne tager godt i mod det

Han tilføjer, at det også har spillet en rolle for deres teknologivalg, at de har mange unge ansatte, som kommer med en forventning om, at en virksomhed som JGH Group har moderne systemer. Hans opfattelse er da også, at medarbejderne i meget vidt omfang har taget godt i mod overgangen til Teams. Til trods for, at det i udgangspunktet kan syne af en stor omvæltning.

”Vi overvejede det grundigt, før vi skiftede, og var inde på, om det ville være for stor en forandring. Men brugermæssigt har folk taget det til sig hurtigt og intuitivt, og det har været en god transfer. Så konsulenterne havde ret. Det virkede, og de havde styr på det”, siger Tomas Dyrbye.

Det virkede, og de havde styr på det

Ud over den tekniske migrering har processen også indeholdt en grad af uddannelse, ligesom JGH Group har prioriteret at forsyne alle medarbejdere med headsets i høj kvalitet, som sidder godt og har god lyd.

Hvordan fungerer Teams i forhold til mobiltelefonien?

”Den kan også køre via Teams. Den kan det samme som på computeren. Hvis der ikke er wifi, vil det være dyrere, og der er selvfølgelig situationer, hvor det ikke kan lade sig gøre. Men hvis man er på wifi enten hjemme, i lufthavnen eller hvor det nu kan være, er de fleste klar over, at det er billigere, så det bliver udnyttet ganske betragteligt”, vurderer Tomas Dyrbye.

Økonomien bag Teams og telefoni

Det ligger således lige for, at der vil vise sig besparelser på mobiltelefonien. Det samme gælder for fastnettelefonien, når der ringes internationalt.

”Vi ringer via Teams mellem kontorerne nu, og det forventer vi giver en besparelse på telefonregningen, fordi der er mindre airtime”, siger Tomas Dyrbye.

Økonomi var et element i overvejelserne om skiftet til Microsoft Teams, herunder telefoni i Teams, men ifølge Tomas Dyrbye er det endnu for tidligt at give et bud på, hvilken størrelsesorden en eventuel besparelse ligger i.

Kort om JGH Group

 

Produkter og ydelser

JGH Group arbejder med international handel og forbinder forskellige grene af fremstillingsindustrien med deres marked.

De har bl.a. leveret alt fra skibe og brandbiler til Uganda, solenergianlæg til Zimbabwe, landbrugsmaskinel til Malawi og redningsfartøjer til Mauritius.

 

Telefoni i Microsoft Teams
  • Progressive har hjulpet JGH Group med implementering af Teams
  • Telefonien baserer sig på Uni-tels integration til Teams
  • Læs i øvrigt mere om afholdelse af det gode telefonmøde og det gode konferenceopkald

 

 

 

 

Løsning: Telefoni i Microsoft Teams

Branche: Handel

Antal medarbejdere: 25

————————————–

 

 

Vil du have en løsning som JGH Group?