”Den store besparelse, C-Solution lovede os ved at skifte til Uni-tel, holdt vand”

 

Softphones, IP-bordtelefoner og mobiltelefoner til omtrent 200 brugere. C-Solution har leveret en fuldvoksen Uni-tel-løsning til Brødr. Ewers, som høstede store besparelser på at skifte telefonien ud.

For milliardvirksomheden Brødr. Ewers er det vigtigste af alt at være en god samarbejdspartner for landbruget og at levere foder i høj kvalitet. Men med store ambitioner følger en naturlig opmærksomhed på omkostninger, og det blev første skridt mod at skifte telefonsystem.

Det gamle var for dyrt

”Vores dialog startede med, at Brødr. Ewers syntes, at deres telefonløsning var blevet for dyr. Så det var et rent økonomisk perspektiv til at begynde med”, fortæller direktør og partner i C-Solution, Brian Pedersen.

Hos C-Solution kunne de med det samme sige, at der var penge at spare, men Brødr. Ewers interesserede sig ikke for vurderinger i den bløde afdeling. De ville se målbare tal, hvilket fik Brian Pedersen og hans kolleger til at analysere situationen til bunds. Resultatet udeblev ikke.

Større besparelse end forventet

”Vores umiddelbare vurdering var jo, at de under alle omstændigheder kunne gøre det billigere. Efter at have analyseret det til bunds fandt vi ud af, at det var en underdrivelse. De ville kunne spare mindst en tredjedel ved at skifte til Uni-tel”, siger Brian Pedersen.

Da analysen havde slået fast, at der var besparelser at hente, blev der gået i dybden med det tekniske omkring omstilling, vagtmoduler etc. Efter præsentation af en løsning, som bl.a. indebar et specialdesignet vagtmodul, blev aftalen indgået. Dernæst blev opgaven at implementere det hele i 14 forskellige afdelinger.

Grundig opstart

”I forbindelse med opstarten tog vi rundt og underviste og hjalp i gang alle steder. Det er en fast del af konceptet og noget, vi gør ved alle kunder. En god og stabil teknologi er selvfølgelig afgørende, men tilstedeværelsen i sig selv spiller også en stor rolle for trygheden ved at skifte fra én operatør til en anden”, forklarer Brian.

Fra Brødr. Ewers side har de ikke fortrudt skiftet. Tværtimod. Systemet understøtter deres forretning på bedste vis, og besparelserne viste sig at være vedvarende.

Kvalitet og service

”Den store besparelse, C-Solution lovede os ved at skifte til Uni-tel, holdt vand. Måske mere til. Samtidig er der ikke tvivl om, at vi har fået et kvalitetsprodukt med en høj grad af service tilknyttet”, siger Morten S. Andersen fra Brødr. Ewers.

Samarbejdet mellem C-Solution og Brødr. Ewers har siden implementeringen af Uni-tels One-Connect udviklet sig til i dag at omfatte levering af bl.a. fiberlinjer, ADSL og firewalls.

Fakta om Brødr. Ewers og telefoni

 

  • Brødr. Ewers begyndte at benytte Uni-tel, da de via C-Solution søgte en leverandør af IP telefoni.
  • Løsningen kombinerer softphones, IP-bordtelefoner og mobiltelefoner og har omkring 200 brugere.
  • Som telefonsystem benytter de Uni-tels One-Connect, som er leveret af C-Solution.
  • Med 3 foderfabrikker og mere end 10 afdelinger, er Brødr. Ewers repræsenteret med afdelinger i hele Danmark.
  • Brødr. Ewers er totalleverandør af grovvarer og følgeprodukter til landbruget og har en årlig omsætning på ca. 1,5. mia kr.

 

Brødr. Ewers A/S

Løsning: One-Connect

Antal medarbejdere: 200+

Branche: Engroshandel med korn- og foderstoffer


 

Lidt om løsningen:

Brødr. Ewers optimerede deres telefoniløsning og endte efter grundig analyse med at vælge en One-Connect løsning fra Uni-tel.

 

Vil du have en løsning som Brødr. Ewers?