Softphone – IP-telefoni direkte på din PC
Softphone er løsningen til dig, der ønsker IP-telefoni i høj kvalitet uden dyr hardware. Softphones kan fuldstændig det samme som klassiske fastnettelefoner. Det unikke er, at de kommunikerer direkte med virksomhedens telefonsystem uden behov for et apparat på bordet. Dermed kan du benytte Uni-tels professionelle One-Connect-platform uden omkostninger til andet end et headset. Uanset hvor du er.
Fordele ved softphones
- Kan betjenes direkte fra computeren
- Kræver ikke dyre telefonapparater
- Tilpasses jeres eget telefonsystem
- Opkaldshistorik og nemt tilbagekald
- Intet rod på skrivebordet
- Fuld valgfrihed på typen af headset
Få og enkle krav til at komme i gang
- En computer, tablet, Chromebook eller mobil
- En stabil internetforbindelse
- En SIP-bruger på firmaets telefonsystem
- Evt. et headset med mikrofon tilsluttet din computer
Smarte features
- Omstilling af igangværende kald
- Fri indstilling af lydenheder
- Overblik over ind-, udgående samt tabte kald
- Indikation på antal beskeder i voicemail
- Smart og hurtigt aflytning af voicemail
Sådan bruger du Uni-tels Softphone
Vi har gjort det nemt for jer at komme i gang med Softphone til Windows og Mac – eller Chromebook, mobil eller tablet – ved at indbygge den i vores Dashboard. Se filmen om dashboardet og få svar på, hvordan I kommer i gang ved at kontakte Uni-tel.
Køb Softphone
Få svar på jeres spørgsmål i denne FAQ eller kontakt os for at høre mere om køb og opstart af softphones.
Mac og PC softphone
Softphonen er udviklet og leveres af de samme, der står for dit telefonisystem. Det giver garanti for en smidig implementering og en perfekt integration til din øvrige telefoni. Den kører i din browser som en del af dit Dashboard og fungerer på alle platforme fra Windows, macOS, iOS og Android til ChromeOS.
Alt betjenes via softphone.uni-tel.dk, hvorfra du også kan flytte kald til og fra din Softphone, trække kald fra køer, se status på kollegaer og alle de andre funktioner, der gør hverdagen enklere.
FAQ om Softphone
Hvad er en softphone?
En softphone er normalt et stykke software, som installeres på din PC, så du kan ringe og modtage opkald direkte på computeren. Softphone software kan fuldstændig det samme som en klassisk fastnettelefon, blot uden et fysisk apparat på bordet.
I Uni-tels tilfælde er det end ikke nødvendigt med download, da vi har integreret muligheden for softphone direkte i vores Dashboard.
Hvad koster det at få softphone?
Kontakt venligst din forhandler eller bliv kontaktet for at komme i gang.
Hvor finder jeg Softphonen?
Tidligere skulle du downloade softphone software, men i dag er Uni-tels softphones integreret i vores Dashboard. Dermed skal du kontakte Uni-tel for at komme i gang.
Hvordan aktiverer jeg Softphonen?
Din Softphone skal ikke aktiveres.
Men du skal have en aktiveret SIP bruger i One-Connect for at få adgang til Softphonen.
Hvis du er i tvivl, kan du kontakte din forhandler, som vil hjælpe dig i gang.
Hvordan logger jeg ind?
Din forhandler har oprettet dig som bruger på jeres telefoni-løsning.
Hvis du ikke har modtaget brugernavn og adgangskode, bedes du kontakte din forhandler.
Hvad kræver det at bruge Softphonen?
- En aktiv One-Connect med aktiverede SIP-brugere.
- En stabil internetforbindelse.
- Headset med mikrofon der er sat som default lyd-enhed til optagelse og afspilning af lyd.
- Det er muligt at vælge lydenheder direkte i Softphonen og dermed have alternative lydenheder valgt til denne.
Kan jeg bruge softphone via Uni-tels mobil-app?
Uni-tels softphone er endnu ikke tilgængelig via mobilappen. Til gengæld kan du bruge den via en mobil-browser. Det samme gælder for tablets.
Hvordan indstiller jeg lyden?
Fra Lydindstillinger i menuen har du mulighed for at vælge mellem de lydenheder, du har installeret på din PC.
Hvad koster det at ringe ud med Softphonen?
Helt almindelig fastnet-takst på alle kald. Både til ind- og udland.
Kan Softphonen bruges i udlandet?
Ja!
Hvis du har Softphonen installeret på en bærbar computer, og du befinder dig i udlandet, vil du stadig ringe til lokal, dansk takst.
Vær opmærksom på, at du takseres for kald til udlandet, hvis du fra din Softphone ringer til et nummer i det land, du befinder dig i. Generelt skal du forestille dig, at alle de kald, du foretager fra din Softphone, bliver sendt ud fra virksomhedens telefonsystem.
Skal jeg have et telefonnummer for at bruge Softphone?
Ja. Hver bruger skal have en SIP-enablet bruger og et lokalnummer.
Brugeren kan tildeles et 8-cifret telefonnummer også, men det er kun et krav, hvis der skal kunne ringes til brugeren direkte fra omverdenen.