”Vi havde faste krav til både indhold og pris”

 

Da Vest-EL Hvide Sande og TSR Electronic fusionerede, valgte de Uni-tel som leverandør af IP-telefoni til fastnet og mobil. Lund & Erichsen stod for implementeringen.

 

Uni-tel og Lund & Erichsen kom med det bedste oplæg. Også økonomisk. De leverede den vare, vi søgte og var samtidig billigst.”

Sådan lyder den korte version fra direktør, Kasper Byskov, af, hvorfor valget faldt på Uni-tel, da Vest-El Hvide Sande og TSR Electronic fusionerede og derfor kun havde brug for ét teleselskab. Når man kigger efter teleselskab til erhverv er der ellers rigeligt at vælge i mellem, forstår man.

Valgte det velkendte

”I forbindelse med fusionen gik vi bredt ud og sonderede markedet. Der var ekstremt mange løsninger, vi kunne have valgt. Vi valgte så at fortsætte med noget, vi kendte, og hvor vi også havde fået en god service tidligere”, forklarer Kasper Byskov, som i dag er direktør i det nye selskab Vest-El sammen med Jakob Fjord-Frandsen.

 
”… der var fin integration fra dag ét”

Kasper Byskov, Direktør

Lund & Erichsen stod for implementering og test af det nye fælles telefonsystem. Systemet skulle både håndtere mobil og fastnet og samspillet mellem dem, og så skulle det kunne køre på TDC’s net. Alt sammen blev funderet i Uni-tels IP-telefoniplatform One-Connect.

Levering til tiden

”Overflytningen gik godt. Der var ingen problemer. Og havde vi spørgsmål, blev vi godt hjulpet af Lund & Erichsen. Så vi kom op at køre den dag, vi havde aftalt, og der var fin integration fra dag ét”, siger Kasper Byskov.

Som tidligere direktør og ejer i TSR Electronic havde han erfaring med nogle features i det gamle telefonsystem, som virkede godt og dermed også kom til at stå som krav til en ny løsning.

Få, men klare krav

”Vi har generelt ikke et stort behov for mange funktioner, men vi havde nogle enkelte vigtige ting. Vi skulle f.eks. kunne trække et opkald på mobilen, når hovednummeret ringede, så vi ikke skulle løbe efter den. Og så havde vi brug for at kunne prioritere kald i forbindelse med vagtordningen, som kører både om natten og i weekenden”, forklarer Kasper Byskov.

Kravene blev opfyldt, og dermed er telefoni ikke længere noget, der optager meget tid i det daglige. Så længe, det virker, og det gør det.

”Vi er godt fornøjede med det, og vi har ikke haft nogen issues. Det kører, og det fungerer, og vi har fået leveret det, vi er blevet lovet”, slutter Kasper Byskov.

Vest-El, Lund & Erichsen og Uni-tel:

  • Vest-El blev i starten af 2019 til i en fusion mellem TSR Electronics og Vest-El Hvide Sande
  • Det nye selskab har ca. 50 medarbejdere
  • De tog deres udbyder af IP telefoni op til revision og valgte at fortsætte med Uni-tels One-Connect
  • Telefonsystemet er installeret og driftes og vedligeholdes af Lund & Erichsen
  • Det var bl.a. et krav, at mobil-telefonien kunne køre på TDC’s net

 

 

 

 

 

Vest-El

Løsning: One-Connect og mobiltelefoni

Antal medarbejdere: 50+

Branche: Elektriker

———————————————

Lidt om løsningen:

Da Vest-El fusionerede med TSR Electronic, valgte de at fortsætte med Uni-tels erhvervstelefoni, som det ene firma anvendte før fusionen. Forhandleren, Lund & Erichsens, opgave var at implementere det nye fælles system med både fastnet og mobil i Uni-tels One-Connect.

Ved at samle al telefoni i én løsning, får Vest-El både en økonomisk besparelse og adgang til de mange features i One-Connect-platformen. Herunder Mobil app, personligt dashboard, kalenderintegration og statistik modul.

 

 

Vil du have en løsning som Vest-El?