Et rigtig fint forløb

Den professionelle fodboldklub Silkeborg IF har været gennem en problemfri implementering af nyt telefonsystem og er glade for deres nye Uni-tel-løsning.

Af: Thomas Telving

 

I forbindelse med flytning til nyt stadion skulle Silkeborg IF A/S have ryddet op i sin telefoni. Den professionelle fodboldklub valgte at få hjælp af KLC Erhverv, som anbefalede klubben at bruge One-Connect fra Uni-tel. Det har den administrative stab ikke fortrudt.

Gamle numre kom med

”Før vi flyttede ud på det nye stadion, JYSK park i Silkeborg, havde vi nogle abonnenter samlet hos én fast operatør, mens andre havde private numre hos andre selskaber, hvor de så afleverede regningen til os. Nu ville vi gerne have samling på tingene, så vi tog kontakt til KLC. De hjalp os med at flytte det hele til ét sted og sørgede for, at folk fik deres gamle numre med osv.”, forklarer økonomikonsulent, Marie Hansen, som er ansvarlig for telefoni i den traditionsrige fodboldklub.

Ud med bordtelefoner

Anbefalingen fra KLC blev en One-Connect-løsning fra Uni-tel. Sådan en kan bruges på forskellig vis, men hos Silkeborg IF A/S kører alt via en app på medarbejdernes mobiltelefoner. Før havde de kun bordtelefoner, men efter en rundspørge hos medarbejderne, besluttede de helt at droppe dem.

 

 

Ind med mobiler

”I vores situation fungerer det godt med en ren mobil løsning. Det føltes lidt som spild at have en telefon stående på bordet og fylde. Og det fungerer jo stadig sådan, at hvis man ringer ind på hovednummeret, kommer man ind i en almindelig telefonsluse, hvor man kan vælge afdelinger eller personlig betjening”, fortæller Marie Hansen.

Sikkerhed i overgangsfasen

Hun lader forstå, at der skal en del til, før der opstår panik på kontoret. Alligevel var det en god tryghed at have en dygtig og engageret konsulent tilknyttet i processen.

“… en god tryghed at have en dygtig og engageret konsulent tilknyttet i processen”

”Det gav os en god fornemmelse i forhold til at få det til at virke. På grund af opsigelsesfrister hos de forskellige gamle udbydere kom vi drypvis over, men KLC’s konsulent, Djonny Sørensen, havde lavet en midlertidig løsning, indtil vi alle var på. Det virkede fint.”

Positiv overraskelse

”Det var en positiv oplevelse, at vi blot skulle give fuldmagt til KLC, hvorefter de kunne sørge for det hele. Især bøvlet med at komme ud af det gamle. Alt i alt har det været et godt forløb. Jeg anbefaler gerne andre at bruge Uni-tel og KLC”, slutter Marie Hansen.

FAKTA:

  • KLC Erhverv i Silkeborg har hjulpet med at træffe det rette valg og med hele implementeringen af den nye løsning
  • Silkeborg IF A/S flyttede til JYSK park, det nye stadion i Silkeborg, i sommeren 2017. Det var ved denne lejlighed, de valgte at få ryddet op i deres telefoni

 

Silkeborg IF

Løsning: One-Connect

Antal medarbejdere: 40+

Branche: Sportsklub

———————————————

Lidt om løsningen:

Løsningen er rent mobil og fungerer primært via en app på telefonen, som gør det nemt at melde sig ind og ud af køer og i det hele taget sikre, at alle kald ryger det rigtige sted hen.

 

Vil du have en løsning som Silkeborg IF?

Kontakt mig