Stabiliteten var helt afgørende for vores valg

Driftssikker telefoni er altafgørende for den globale fødevarevirksomhed KMC. Men pris, service og faglighed er også væsentligt. It-chef Anders Quist Hermann fortæller her om sit valg af tele-operatør.

Af: Thomas Telving

 

Hvad køber I hos Uni-tel

”Teknisk sagt køber vi det, der hedder SIP Trunks til vores Skype for Business. Vi bruger det til at holde kontakt med folk i hele verden. Både kunder, agenter og distributører. Løsningen dækker både fastnet og mobil, så vi er gået all-in på teknikdelen hos Uni-tel.”

“… vi er gået all-in på teknikdelen hos Uni-tel.”
– Anders Quist Hermann

Hvorfor valgte I Uni-tel som leverandør?

”Vores forretning er dybt afhængig af, at vi har nogle stabile linjer, som ikke går ned. Oppetid er simpelthen helt afgørende, og Uni-tel har en oppetidsgaranti, som gør, at hvis det brager ned et sted, så sikrer de via backup systemer, at tingene stadig fungerer. Det vægtede rigtig højt.”

”Prisen spillede også en forholdsvis stor rolle. Når man ringer så meget, som vi gør, er det fx vigtigt, at roaming-aftalerne er gode, så man ikke bliver plukket, selvom man befinder sig på den anden side af jorden. Konkret har vi reduceret vores omkostninger med en tredjedel.”

”Det havde også betydning, at vi fik en helhedsløsning. Tilgængeligheden skal nå helt ud på en persons sidste enhed. Så kan jeg sidde på vores Skype og se, om en person i Vietnam er tilgængelig. Det vægter højt, at det er bundet sammen hele vejen igennem.”

Har der været overraskelser undervejs?

”Da vi skiftede fra den tidligere leverandør, gik hele porteringen fuldstændig smertefrit. Det bør måske ikke overraske, men vi har altså folk i hele verden, og der var ikke én eneste, der hang i bremsen. Vi var i god tid med at få simkort ud til mobiler, og alle skift foregik helt uden problemer.”

“… vi har altså folk i hele verden, og der var ikke én eneste, der hang i bremsen”
– Anders Quist Hermann

Hvad har betydning ud over den konkrete tekniske løsning?

”Det betyder noget, at jeg kender deres roadmap for, hvor de som selskab er på vej hen. Hvad kigger de på som fremtidige løsninger? Hvilke nye løsninger er på vej? Det er jeg som fagmand nødt til at være optaget af, og Uni-tels forretningsstrategi går en vej, som jeg også tror på.”

”Tager vi den med omvendt fortegn, har det stor værdi, at de også forstår vores forretning. At de selv kommer med idéer til, hvordan vi kan gøre noget bedre. Den proaktivitet overraskede mig positivt.”

Hvordan fungerer supporten?

”Uni-tel har en meget hurtigt behandlingstid. Hvis vi har en henvendelse, er der meget, meget hurtig responstid. Den del betyder selvsagt meget over for dem, min afdeling skal servicere her i virksomheden.”

Er I tilfredse med løsningen?

”Ja, det er vi! Vi har intet at udsætte. Ikke engang, hvis jeg skulle lede.”

FAKTA:

  • KMC er en af verdens førende producenter af kartoffelbaserede ingredienser til fødevareindustrien.
  • Fra sin base i Brande, Midtjylland eksporterer KMC 95 procent af sin produktion til 90 lande. Dette håndteres gennem distributører samt egne salgsselskaber i England, Tyskland, Rusland, Kina, Thailand, Hong Kong og UAE.
  • KMC er dybt afhængige af effektiv telefoni og konstant oppetid på alle systemer.

Kartoffelmel centralen

KMC A/S

Løsning: Mobil og SIP

Antal medarbejdere: 100+

Branche: Produktion

———————————————

Lidt om løsningen:

KMC har købt SIP trunks og trafik til deres Skype for Business miljø.

KMC bruger det til at holde kontakt med folk i hele verden. Både kunder, agenter og distributører. Løsningen dækker både fastnet og mobil.

 

Vil du have en løsning som KMC?

Kontakt mig