Enkel IP-telefoni hos Danish Air Transport

En enklere løsning, en betydelig besparelse og bedre vilkår for medarbejderne. Det var blot en del af udbyttet, da DAT flyttede sin teleløsning til KLC Erhverv i Hjørring.

Forbavsende nemt at skifte leverandør

Forløbet var velplanlagt, da Danish Air Transport, DAT skiftede til en Uni-tel-løsning leveret af KLC Erhverv i Hjørring.

Skiftet på de forskellige lokationer blev gennemført i etaper. Først Vamdrup, hvor KLC klarede skiftet på en aften, da medarbejderne var gået hjem fra kontoret. Dernæst afdelingerne i København og Rønne, som blev klaret i dagtimerne med omstilling til Vamdrup imens. På den måde mærkede ingen kunder noget til skiftet.

“Jeg er faktisk overrasket over, hvor nemt installationen er gået. Efterfølgende har KLC være gode til at tage sig godt og hurtigt af forskellige småændringer og småjusteringer. Der er en fin daglig service”, fortæller Thomas Fjelsted Pedersen, som er ansvarlig for DAT´s telefoni.

Velkendt kontakt forenkler driften

Han hæfter sig også ved, at den daglige drift forenkles af, at man kender hinanden.

“Det er en fordel, at KLC Erhverv i Hjørring er af en størrelse, så vi altid kommer til at tale med den person, som kender til vores løsning. Vi skal ikke hver gang forklare en ny, hvad det drejer sig om”, siger Thomas Fjelsted Pedersen.

“Jeg er faktisk overrasket over, hvor nemt installationen er gået”
– Thomas Fjelsted Pedersen

KLC gennemførte skiftet problemfrit

Som telefoniansvarlig er det let at blive urolig ved tanken om at skifte leverandør eller system. Telefoner er uundværlige i de fleste organisationer, og derfor er tillid vigtigt. Nedetid kan hurtigt blive dyrt. Men skiftet forløb problemfrit for DAT.

“Skiftet gik faktisk problemfrit. KLC sendte de nye simkort til mobiltelefonerne ud til medarbejdernes private adresser, sammen med et brev om, hvordan de skulle forholde sig. Desuden sendte de en sms om, at nu var det tid til at skifte sim-kortet. Det var en fin service i processen” lyder det fra en tilfreds Thomas Fjelsted Pedersen.

 

 

Enkel telefoniløsning og enkel faktura

Den gennemarbejdede tekniske løsning og betydelige besparelse er selvfølgelig væsentlig for DAT. Men Thomas Fjelsted Pedersen er også glad for, at telefonerne nu er et større medarbejdergode end før:

“Tidligere var vi nødt til at sætte en masse begrænsninger for medarbejderne i forhold til, hvad de kunne bruge deres telefoner til. Der var for eksempel begrænsninger på brug af data i udlandet og donationer via sms. Men den nye løsning betyder, at hvis medarbejderne vælger at bruge mobiltelefonen til ekstra ting, så kan vi trække en fil ud, lægge det direkte over i lønsystemet og trække pengene der”, forklarer Thomas Fjelsted Pedersen.

Alle funktioner i brug

Det betyder, at medarbejderne kan bruge alle mobiltelefonens funktioner – købe togbilletter, betale parkering og alle mulige andre ting. Tidligere var telefonregningen et digert værk på 3-400 sider, som DAT brugte meget tid på at håndtere. Sådan er det heldigvis ikke længere.

FAKTA:

DAT (Danish Air Transport A/S) er et dansk flyselskab, der flyver rute- og charterflyvning samt fragtopgaver.

Selskabet beskæftiger ca. 300 medarbejdere og har hovedsæde i Vamdrup og lokationer i blandt andet København og Rønne.

Danish Air Transport

Løsning: One-Connect

Antal medarbejdere: 300+

Branche: Luftfart

——————————————

Lidt om løsningen:

Den teleløsning KLC Erhverv i Hjørring har hjulpet DAT med at få, integrerer mobil og IP-telefoni, og den binder alle lokationerne sammen, så medarbejderne uafhængigt af geografi kan passe hinandens telefoner.

 

Vil du have en løsning som DAT?